به گزارش خبرنگار ايرنا، سعيد سليم ساساني عصر چهارشنبه در نشستي خبري كه در هتل پارسيان كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طول مسير پروژه قطار شهري حدود ١٣ كيلومتر است كه در ٢ مرحله اجرا مي شود.
وي افزود: مرحله نخست قطار شهري از ميدان معلم تا ميدان آزادي است و گام دوم نيز از ميدان آزادي تا ميدان فردوسي كرمانشاه مي باشد.
مديرعامل سازمان قطار شهري با بيان اينكه قطار شهري كرمانشاه در ٢ بخش روگذر و زيرگذر اجرا مي شود، گفت: بخش هوايي قطار شهري از ميدان معلم تا سه راه ٢٢ بهمن است و بخش زيرزميني آن از سه راه ٢٢ بهمن تا ميدان فردوسي اجرا مي شود.
به گفته سليم ساساني؛ ٢ ايستگاه زيرگذر قطار شهري كرمانشاه در مرحله نخست اجرا خواهد شد.
مديرعامل سازمان قطار شهري كرمانشاه گفت: بخش روگذر قطار شهري با شيبي ملايم به زيرزمين منتقل مي شود.
وي اعلام كرد: قطار شهري در سال يك هزار و 400 - 14 هزار نفر و در سال يك هزار و 410 - 16 هزار نفر را جابجا خواهد كرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري كرمانشاه در رابطه با آلودگي صوتي بخش روگذر قطار شهري گفت: واگن هايي كه در اين سيستم استفاده مي شود كمترين صدا را توليد مي كنند و با كمك گرفتن از عايق هاي صوتي تلاش مي كنيم تا ميزان صوتي بخش روگذر در حد استاندارد باشد.
سليم ساساني افزود: ٢١ قطار در سيستم قطار شهري كرمانشاه استفاده مي شود كه حداكثر سرعت آنها ٨٠ كيلومتر است و ميدان آزادي تا ميدان معلم را در ٢٢ دقيقه طي مي كند.
وي اعلام كرد كه عرشه گذاري قطار شهري كرمانشاه تاكنون ٩٥ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و تا ٢ ماه آينده تكميل مي شود.
رئيس سازمان قطار شهري در رابطه با جابجايي درختان مسير قطار شهري نيز گفت: اين درختان به درستي جابجا شدند و در كنار رودخانه قره سو كرمانشاه دوباره كاشته شدند.
وي اعلام كرد كه به زودي طراحي ايستگاه هاي مرحله نخست و ريل گذاري هاي عرشه انجام مي شود.
سليم ساساني؛ با بيان اينكه ٢ هزار و ٣٠٠ تن ريل براي قطار شهر كرمانشاه نياز است، گفت: به زودي مناقصه هاي لازم براي خريد اين ريل ها انجام مي شود.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با بيان اينكه براي پروژه قطار شهري 15 هزار و 840 ميليارد ريال بودجه در نظر گرفته شده، گفت: براي سال 95، 650 هزار ميليارد ريال اعتبار براي قطار شهري در نظر گرفته شده است.
مديرعامل سازمان قطار شهري كرمانشاه با بيان اينكه به دنبال جذب سرمايه گذاري خارجي در قطار شهري كرمانشاه هستيم، عنوان كرد: يك هزار و 800 ميليارد ريال اوراق مشاركت براي قطار شهري در نظر گرفته شده بود كه بانك مركزي مجوز انتشار يك هزار ميليارد ريال را تاييد كرد.
سليم ساساني اظهار اميدواري كرد كه با فروش اوراق، قطار شهري از نظر بودجه اي مشكلي نداشته باشد.
وي اعلام كرد در صورتي كه اعتبارات لازم تامين شود پروژه قطار شهري در سال ١٤٠١ به بهره برداري مي رسد.
مديرعامل سازمان قطار شهري در باره شكارگاه خسرو پرويز نيز كه يكي از معارضان قطار شهري است؛ گفت: اين آمادگي وجود دارد كه در محدوده شكارگاه زيرگذر ايجاد كنيم اما بايد تحقيقات لازم نيز انجام شود.
سليم ساساني افزود: در صورتي كه قرار باشد قطار شهري از زير شكارگاه عبور كند، مرحله نخست آن از كارمندان آغاز مي شود.
وي در رابطه با عبور بخش زيرگذر تونل از بافت قديمي شهر هم گفت: مهندسان در تلاش هستند با رعايت استاندارها آسيبي به آثار تاريخي و بافت قديمي اين بخش از شهر وارد نشود.
8066/7445 ** شبد ** 1095
براي قطار شهري كرمانشاه يك هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت در نظر گرفته شده است
۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱
کد خبر:
82114222
كرمانشاه - ايرنا - مديرعامل سازمان قطار شهري كرمانشاه گفت: يك هزار ميليارد ريال اوراق مشارك در سال ٩٥ براي قطار شهري كرمانشاه در نظر گرفته شده است.