۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82114734
T T
۰ نفر

خروج دارایی های ارزی روسیه از آمریكا شتاب گرفت

۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82114734
خروج دارایی های ارزی روسیه از آمریكا شتاب گرفت

مسكو- ایرنا- روسیه در چارچوب اجرای برنامه خروج سرمایه گذاری های ارزی خود از آمریكا با خارج كردن سه میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر از بازار اوراق بهادار این كشور از آغاز سال جاری میلادی تاكنون 12 میلیارد و 800 میلیون دلار را بازگردانده است.

به گزارش ایرنا، اكنون دارایی های ارزی روسیه در آمریكا به 82 میلیارد و 500 میلیون دلار كاهش یافته است.
خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (پنجشنبه) نوشت: مسكو در صدد است برنامه انتقال دارایی های خود از آمریكا را اجرا و آنها را به داخل كشور منتقل كند.
ماه ژانویه سال جاری دارایی های ارزی سرمایه گذاری شده مسكو در اوراق قرضه آمریكا 96 میلیارد و 900 میلیون دلار بود كه در ماه پس از آن 9 میلیارد و 300 میلیون دلار به روسیه منتقل شد.
براساس آمار اعلام شده، بدهی خارجی دولتی آمریكا بیش از 18 تریلیون دلار و بدهی كلی دولتی و غیردولتی این كشور به خارج تا 50 تریلیون دلار ارزیابی می شود.
روسیه هنوز در جایگاه هفدهم وام دهندگان خارجی به آمریكا قرار دارد كه در صورت ادامه خروج سرمایه های خود، كانادا جایگزین خواهد شد.
بنا به اعلام خبرگزاری روسی، چین با یك تریلیارد و 200 میلیارد دلار، ژاپن یك تریلیارد و 100 میلیار دلار و تایوان 258 میلیارد و 500 میلیون دلار بیشترین مطالبات را از دولت آمریكا دارند یا اوراق قرضه این كشور را خریداری كرده اند.
در زمان حاضر موجودی صندوق ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در این كشور یا سرمایه گذاری شده در آمریكا و كشورهای دیگر حدود 388،9 میلیار دلار است.
روابط بین مسكو و واشنگتن و همچنین با اتحادیه اروپا از سال 2014 بر سر پرونده اوكراین بشدت پرتنش و درگیر تحریم های مختلف ضد روسی بویژه مالی و بانكی و اقدام متقابل روسیه شده است و احتمال دارد تصمیم این كشور به خارج كردن دارایی های خود از آمریكا در این چارچوب باشد.
اروپام 391 ** 1516