۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82117812
T T
۰ نفر
ادامه سركوب تروریست ها محور اصلی مذاكرات وزیر دفاع روسیه با بشار اسد

مسكو- ایرنا- تداوم همكاری های نظامی دمشق و مسكو كه از مهرماه سال 94 علیه تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره آغاز شد، محور اصلی مذاكرات سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، شویگو كه بنا به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای بازدید از یگان های نیروهای مسلح این كشور مستقر در پایگاه حمیمیم به سوریه سفر كرده است، در مذاكره با بشار اسد آخرین تحولات در این كشور و همچنین افق همكاری های نظامی ضد تروریستی دمشق و مسكو را بررسی كرده است.
وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه اعلام كرد كه طرفین در باره روابط وزارت خانه های دفاع دو كشور و برخی مسائل مربوط به همكاری در زمینه مقابله با گروه های تروریستی فعال در خاك سوریه مذاكره كردند.
از سوی دیگر وزیر دفاع روسیه به فرماندهی روسی پایگاه هوایی حمیمیم دستور داد كه كمك رسانی همه جانبه را به مردم سوریه افزایش دهد.
فعال تر كردن مذاكرات محلی صلح سوریه با سران گروه ها و طوایف برای پیوستن به نظام آتش بس از دیگر برنامه های كاری شویگو به مسئولان پایگاه حمیمیم اعلام شده است.
مسكو با وجود مخالفت كشورهای ضد سوری بویژه آمریكا، عربستان و تركیه در طول بیش از پنج سال بحران سوریه، كمك های خود را برای تقویت ارتش این كشور و اجرای قراردادهای نظامی فروش تسلیحات، قطع نكرده و از مهرماه سال گذشته نیز وارد عملیات نظامی ضد تروریستی با استفاده از نیروی هوافضای خود شد.
روسیه پس از پنج ماه حمله های مداوم هوایی و موشك باران های دریایی و زیر دریایی علیه تروریست ها، متوقف كردن پیشروی گروه های تروریستی و فراهم كردن زمینه آغاز تهاجم نظامیان سوری، بخش اصلی نیروهای خود را از سوریه خارج ولی همزمان اعلام كرد، واحدهای مستقر روسی وظیفه ضد تروریستی خود را همچنان انجام خواهند داد.
روسیه كه از روز نخست علام كرده در هیچ عملیات زمینی شركت نخواهد كرد، با پرواز بمب افكن های خود بیش از 10 هزار موضع تروریستی در سراسر سوریه را نابود كرده و اكنون نیز از عملیات زمینی ارتش این كشور علیه تروریست های خارج از توافق آتش بس بویژه داعش و جبهه النصره پشتیبانی هوایی می كند.
سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق حدود چهار ماه پس از برقراری آتش بس، نشانه آشكاری از پر دستاورد بودن همكاری های دو كشور علیه تروریست ها و خنثی كردن نقشه سرنگونی دولت سوریه است كه با دیدار و مذاكرات انجام گرفته بین شویگو و بسار اسد، ابعاد جدیدی برای آن در نظر گرفته است.
تداوم همكاری های نظامی روسیه و سوریه، كمك به بازسازی ارتش این كشور كه مسكو بارها اعلام كرده تنها نیروی زمینی توانمند، با تجربه و قابل اتكا در مبارزه میدانی با تروریسم است، ادامه پرواز بمب افكن های روسی و همچنین هماهنگی مواضع دمشق و سوریه برای ادامه مذاكرات سوری سوری در ژنو، مهمترین محورهایی است كه دو كشور به آن توجه دارند.
اروپام 1516