۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82120810
T T
۰ نفر
25 هفتگی سه شنبه های بدون خودرو و پا گرفتن آن دركشور

تهران- ایرنا- 25 هفته ازتولد سه شنبه های بدون خودرو دركشورمی گذرد و دراین مدت 124 شهر، هشت شهردار، شش بانك، چند فرماندار و بسیاری از نهادهای دولتی به این پویش پیوسته اند.

سه شنبه های بدون خودرو 25 هفته پیش در اراك كلید خورد و اكنون شهرهای زیادی از آن حمایت می كنند ، این نشان می دهد كه بشر به دنبال راه چاره ای برای رهایی از بندهایی است كه خود به دست و پای خود تنیده است.
محمد درویش مدیر كل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در این باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت:روند استقبال از پویش سه شنبه های بدون خودرو بسیار بیشتر از پیش بینی ها است و این جای خوشحالی و امیدواری دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ستاد ملی پویش سه شنبه های بدون خودرو شكل گرفت كه نمایندگانی از نهادهای مختلف از جمله بیمه ، صدا و سیما، وزارتخانه های ورزش و جوانان، بهداشت درمان و آموزش پزشكی، سازمان حفاظت محیط زیست، شركت كنترل و كیفیت هوای تهران، معاونت ترافیك شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان های مردم نهاد، شركت واحد و معاونت زیبا سازی شهرداری تهران عضو آن هستند.
وی اظهار كرد: جلسات این ستاد هر دو هفته یكبار برگزار می شود و در آن نمایندگان سازمان ها به ارائه گزارشی از عملكرد سازمان متبوع خود از پویش سه شنبه های بدون خودرو ارائه می كند.
درویش ادامه داد: با توجه به گذشت 25 هفته از آغاز پویش سه شنبه های بدون خودرو ، استقبال خوبی شده است و قرار است تا یك ماه آینده متروی تهران 20 درصد از فضای تبلیغاتی خود را به این پویش اختصاص دهد، همچنین شركت واحد و برخی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز این پویش را تبلیغ خواهند كرد كه قطعا با این اقدام شاهد استقبال بیشتری از سوی شهروندان خواهیم بود زیرا یكی از مشكلات این بخش اطلاع نداشتن مردم از این پویش است.
مدیر كل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اكنون بانك های تجارت، مسكن، صادرات، سپه، پارسیان و پاسارگاد نیز به پویش سه شنبه های بدون خودرو پیوسته اند و در قبوض پرداختی و فیش های بانكی به این موضوع تاكید می كنند.
وی افزود: شركت برق تهران، مخابرات تهران و شركت آب در سراسر كشور، مركز بررسی های استراتژیك نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف از این پویش حمایت می كنند، همچنین چند روزنامه پرتیراژ بخشی از صفحه اول خود را به این پویش اختصاص داده اند.
درویش اظهار كرد: فرمانداران یزد، اصفهان، نیشابور و شهرداران 8 شهر از جمله اصفهان و زنجان و برخی مدیران كل استانی محیط زیست نیز به این پویش پیوسته اند و سه شنبه ها با دوچرخه در محل كار خود حاضر می شوند.
مدیر كل دفتر مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهرهای یزد و اصفهان در حمایت از این پویش پیشگام هستند و هر هفته همایش های گروهی دوچرخه سواری برگزار می كنند.
وی اظهار كرد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی نیز از این پویش حمایت كرده و این وزراتخانه قول مساعدی برای همكاری داده است زیرا اگر این روند شكل گیرد نقش بسزایی در كمك به 44 درصد بیماران دیابتی خواهد داشت.
علمی 9014**1440
۰ نفر