۳ تیر ۱۳۹۵، ۸:۳۹
کد خبر: 82123329
T T
۰ نفر
مديركل اجرايي زكات كميته امداد: ترويج فرهنگ زكات، امر به معروف است

رشت - ايرنا - مديركل امور اجرايي زكات كميته امداد امام خميني (ره) ترويج فرهنگ زكات را يك امر به معروف دانست و گفت: صدقه و زكات اشاعه دهنده فرهنگ والاي دين مبين اسلام است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نجفعلي انتظاري چهارشنبه شب در جمع عاملان زكات استان گيلان در رشت با بيان اينكه زكات شرط قبولي روزه و نماز است، افزود: زكات يكي از فريضه هاي الهي است كه فراموش شده بود از اين رو، در سال 90 با تصويب در مجلس شوراي اسلامي قانونمند شد.
وي با يادآوري اينكه كميته امداد دبيرخانه اجرايي زكات را هم در جمع آوري و هم در توزيع عهده دار است، اظهار كرد: يكي از مصارف اصلي زكات، رسيدگي به نيازمندان و محرومان جامعه است كه استان گيلان در زكات مستحبي، رقم خوبي را به خود اختصاص داده است.
مديركل كميته امداد گيلان نيز در اين جلسه گفت: مردم استان از چندين سال قبل در امر زكات مستحبي، مشاركتي فعال دارند.
عليرضا محمدي با اشاره به اينكه 230 هزار هكتار از ارضي استان شاليزار است، افزود: بخش قابل توجهي از زكات مستحبي اين منطقه، برنج است.
وي تصريح كرد: سال گذشته زكات مستحبي 58 ميليارد ريالي را در استان داشتيم، اما اين مبلغ پس از جمع آوري به 63 ميليارد ريال رسيد.
وي با اشاره به چگونگي توزيع اين مبالغ بين محرومان و نيازمندان بيان كرد: اين مبالغ به نيازمنداني كه شوراي زكات تشخيص بدهد، تعلق مي گيرد.
محمدي در ادامه با بيان اينكه رويكرد ما در بحث مشاركت هاي مردمي مسجدمحوري است، گفت: 966 مسجد در بحث زكات، اطعام، افطاري و فطريه فعال هستند.
وي با اشاره به اينكه وظيفه اصلي ما شناسايي محرومان و برآورده كردن نيازهاي مادي و معنوي آنان است، افزود: انتظار داريم رسانه ها هم نيازمندان و هم خيران را معرفي كنند تا بتوانيم پل ارتباطي بين آنها باشيم.
رئيس اداره زكات كميته امداد امام خميني (ره) گيلان نيز گفت: سال گذشته 70 ميليارد ريال از محل زكات اعم از فطريه و مستحبي در استان جمع آوري شد.
حجت الاسلام حامد آزمايش افزود: پيش بيني مي شود امسال اين مبلغ به 80 ميليارد ريال برسد.
اميري معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گيلان نيز گفت: نزديك به دو هزار فرزند مددجوي در شرف ازدواج در استان هستند كه براي تامين جهيزيه آنها مشكل داريم و از اين تعداد ، 194 نفر يتيم هستند.
حدود 120 هزار خانوار گيلاني تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) استان هستند.
7296/2007
۰ نفر