۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82124040
T T
۰ نفر
شهردار: منطقه 20 آماده ميزباني از احياداران در حرم عبدالعظيم(ع) است

شهرري ـ ايرنا ـ شهردار منطقه 20 از آماده سازي پهنه هاي پيراموني حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و تامين امكانات رفاهي و خدماتي ويژه احياداران مراسم شب هاي قدر در اين منطقه جنوبي خبرداد.

به گزارش ايرنا از شهرداري منطقه 20، سيد احمد صفوي گفت: به منظور ميزباني از احياداران مراسم شب هاي قدر در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) تمهيدات لازم براي ارائه بهترين خدمات پيش بيني شده است.
وي افزود: در ضلع جنوب و شرق اين حرم مطهر نيز محل هايي براي استقرار خانوادگي احياداران در نظر گرفته شده است و خانواده ها مي توانند از اين مكان براي انجام مراسم معنوي شب هاي قدر استفاده كنند.
صفوي با اشاره به اينكه پهنه هاي پيراموني اين حرم مطهر از نظر امكانات رفاهي، عمومي و خدماتي آماده سازي شده اند، ادامه داد: علاوه بر زيباسازي و پاكسازي فضاهاي پيراموني و معابر منتهي به حرم، تامين روشنايي و افزايش سرويس هاي عمومي و وضوخانه نيز انجام شده است تا شب زنده داران بدون دغدغه به انجام اعمال اين مراسم معنوي بپردازند.
وي تمهيدات ترافيكي را از مهمترين اقدامات شب هاي قدر برشمرد و گفت: با توجه به حجم جمعيت، طرح ترافيكي در معابر منتهي به حرم مطهر با هماهنگي راهور اعمال مي شود تا احياداران به سهولت به مراسم دسترسي بيابند.
صفوي به انسداد 34 موقعيت از محل هاي ورودي حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) از ساعت 14 در روزهاي جمعه، دوشنبه و چهارشنبه مصادف با شب هاي 19، 21 و 23 ماه مبارك رمضان اشاره كرد و ادامه داد: ميادين نارنج، قشقايي، سلمان فارسي و مدرس، خيابان هاي يوسفي نژاد، پاكدامن، بغدادي، غلامرضا، آستانه، شهيد فدايي، جانبازان، شهيد حسن خاني، ورودي هاي ضلع شرق از نفر آباد-هاشم آباد و تقاطع هاي سلمان فارسي با ضلع جنوب حرم از جمله محل هاي انسدادي هستند.
صفوي با اشاره به تعبيه هشت موقعيت جديد براي پاركينگ موتورسوار و خودروهاي سواري در فضاهاي اطراف حرم مطهر، تصريح كرد: به منظور جلوگيري از سردرگمي احياداران، تمامي موقعيت هاي پاركينگ، نقاط انسدادي و مسيرهاي دسترسي به مراسم از طريق تبليغات محيطي و تهيه نقشه اطلاع رساني خواهد شد.
وي استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي را به شهروندان توصيه كرد و افزود: زائران مي توانند از تسهيلات رايگان خط يك مترو و سرويس رساني 30 خودرو ون و ناوگان اتوبوس راني براي جابه جايي استفاده كنند.
صفويي به آماده باش عوامل مديريت شهري منطقه و نواحي هفت گانه براي خدمات رساني به احياداران و زائران اشاره كرد و گفت: فضاهاي پيراموني حرم به صورت پهنه بندي تحويل عوامل نواحي هفتگانه اين منطقه شده است تا امر نظافت، پاكسازي و رفت و روب محيط پيراموني حرم مطهر در سه زمان قبل، حين و بعد از مراسم با سرعت انجام شود و همچنين خودروهاي جمع آوري پسماند خشك نيز در محل مراسم مستقر هستند.
3218 / 6139
۰ نفر