۴ تیر ۱۳۹۵، ۸:۲۳
کد خبر: 82124364
T T
۰ نفر

ارايه مدلي براي كاهش تلفات ناشي از گرما

۴ تیر ۱۳۹۵، ۸:۲۳
کد خبر: 82124364
ارايه مدلي براي كاهش تلفات ناشي از گرما

تهران- ايرنا- محققان دانشگاه كلمبيا موفق به ارايه مدلي شدند كه نشان مي دهد كاهش انتشار سوخت هاي فسيلي و بهبود تلاش ها در راستاي سازگاري و انطباق با گرما، منجر به كاهش تلفات ناشي از گرماي هوا مي شود.

به گزارش روز جمعه گروه علمي ايرنا از يورك الرت، مطالعه اين محققان نشان مي دهد كه تغييرات آب و هوا در دهه 2080 ميلادي، منجر به مرگ و مير سه هزار و 331 نفر در سال در ماه هاي گرم تابستان در نيويورك مي شود.
مدل ارائه شده بر مبناي رشد جمعيت، كنترل انتشار گازهاي گلخانه اي و انطباق ساكنين با گرما از طريق تجهيزات سرمايشي و تهويه مطبوع است.
اين مطالعه نشان مي دهد هزار و 779 مرگ سالانه ناشي از گرما با دو عامل كنترل گازهاي گلخانه اي و افزايش سازگاري و انطباق با گرما از طريق تجهيزات تهويه مطبوع و عوامل مشابه، قابل اجتناب است. همچنين افزايش سازگاري و انطباق با گرما مي تواند جان هزار و 198 نفر را در سال نجات دهد.
محققان معتقدند كه تغييرات آب و هوا در سال هاي آينده سبب مي شود تعداد و شدت روزهاي گرم افزايش يابد؛ اما مي توان اثرات مخرب آن را با كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي و انجام اقدامات لازم براي انطباق با گرما و سازگاري بيشتر، كاهش داد و تلفات كمتري داشت.
طراحي ساختمان ها با سقف انعكاسي، كاشت درختان، نصب سيستم هاي هشداردهنده گرماي بيشتر از حد مجاز و استفاده از تجهيزات تهويه مطبوع در سطح شهر از جمله اقدامات افزايش انطباق و سازگاري با گرما هستند.
نتيجه اين تحقيقات در نشريه Environmental Health Perspectives منتشر شده است.
علمي (6)**9259**1834
۰ نفر