۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82124581
T T
۰ نفر

خيال مردم راحت باشد؛ آب هرسين پاك و زلال است

۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82124581
خيال مردم راحت باشد؛ آب هرسين پاك و زلال است

كرمانشاه- ايرنا- پس از بازديد جمعي از مديران شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور از تاسيسات آب شرب سراب هرسين، اعلام شد كه آب اين شهرستان پاك و زلال است و مشكلي براي استفاده و نوشيدن ندارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين بازديد كه عصر روز پنجشنبه انجام گرفت؛ منصور كياور مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان كرمانشاه اظهار كرد: براساس آخرين نمونه گيري انجام گرفته؛ كدورت آب اين شهر كمتر از استاندارد جهاني آن بود.
وي افزود: پس از بارندگي هاي فراوان بهار امسال چشمه‌ آب سراب هرسين كه تنها منبع تامين آب اين شهر محسوب مي شود دچار كدورت شد كه در ابتدا و به دليل كدورت بالاي آب، كارشناسان آبفاي استان و مركز بهداشت هرسين آب شرب اين شهر را غيرقابل شرب تشخيص دادند.
مديرعامل شركت آبفاي شهري استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: با تاكيد مديران استاني و كشوري، آبرساني سيار با 15 دستگاه تانكر آبرساني سيار و آب بسته بندي مورد نياز در اختيار شهروندان هرسيني قرار گرفت تا به تدريج كدورت موجود در آب شرب اين شهرستان از بين رفت.
كياور يادآور شد: بنا به گزارش مركز بهداشت اين شهرستان تاكنون حتي يك مورد گزارش مبني بر مسموميت و بيماري مرتبط با آب در هرسين مشاهده نشده است.
وي افزود: همچنين قرار شده كه اعتبارات مورد نياز براي راه اندازي تصفيه خانه هرسين توسط استانداري تامين و در يك برنامه كوتاه مدت سيستم تصفيه آب اين سراب تا پايان سال جاري به شبكه آب شهر متصل شود.

* مردم هرسين هنوز از چشمه ها آب شرب خود را تامين مي كنند
در اين بازديد، فرماندار هرسين نيز با بيان اينكه آب سراب هم اكنون سالم و بهداشتي است، گفت: با وجود اين موضوع اكثر مردم هنوز از آب چشمه ها به عنوان آب شرب استفاده مي كنند در حالي كه مشكلي در آب لوله كشي اين شهر وجود ندارد.
ياور محمدي؛ همچنين خواستار راه اندازي تصفيه خانه دوم هرسين شد و افزود: با قول هايي كه مسئولان استانداري دادند اين تصفيه خانه تا پايان سال جاري و احتمالا قبل از آغاز فصل بارندگي ها به بهره برداري مي رسد تا ديگر مشكلي در خصوص آب شرب وجود نداشته باشد.
وي در ادامه خواستار نگاه ويژه وزارت نيرو به اين موضوع شد و گفت: لازم است با يك طرح كامل و جامع براي آب شرب هرسين اعتبارات استاني سهم شهرستان و وزارت نيرو مشخص شود چون استاندار كرمانشاه در بين مردم اين قول را داده اند كه هرچه زودتر مشكل آب شرب هرسين را برطرف كنند.
وي از كارشناسان و مديران شركت مهندسي آب و فاضلاب و وزارت نيرو خواست گزارش ها به نحوي تنظيم شود كه اين موضوع حياتي مهم، حساس و جدي تبيين و تعيين تكليف شود چون با كوچكترين بارندگي دوباره امكان بالا رفتن كدورت آب وجود دارد.

* آب هرسين نه كدر است و نه آلوده
جمشيدي رئيس اداره بهداشت هرسين نيز در اين جلسه با بيان اينكه از آب اين شهر هر روزه كلرسنجي و نمونه گيري انجام مي شود، گفت: تاكنون هم از لحاظ كدورت و هم از لحاظ ميكروبي هيچ گونه مشكلي مشاهده نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه آب شرب هرسين هم اكنون مشكلي ندارد، گفت: با اين وجود مردم هنوز نگرانند و بيشتر آن ها از چشمه هاي حاشيه شهر استفاده مي كنند كه هيچ گونه نظارتي بر روي آنها نيست و آب سالمي ندارند.
جمشيدي در پايان و با بيان اينكه مردم با خيال آسوده مي توانند از آب شرب هرسين استفاده كنند، گفت: مركز بهداشت شهرستان در اين زمينه همواره اقدامات نظارتي لازم را انجام مي دهد.
شهرستان هرسين با حدود 80 هزار نفر جمعيت در 44 كيلومتري شرق مركز استان قرار دارد.
7458/8066