۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82129401
T T
۰ نفر
اعتراض شدید وكلای حزب الوفاق به كارشكنی دادگاه بحرینی

تهران – ایرنا – شماری از وكلای مدافع فعالان حزب الوفاق در اعتراض به كارشكنی های دادگاه بحرینی، جلسه رسیدگی به دادگاه را ترك كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شماری از وكلای مدافع فعالان حزب الوفاق در اعتراض به كارشكنی های دادگاه بحرینی در بیاینه ای مشترك تاكید كردند: در مدت زمان كوتاه تعیین شده از سوی حكومت آل خلیفه، قادر به انجام وظایف قانونی و حرفه ای خود برای احقاق حقوق فعالان شیعه در دادگاه نیستند.
بیاینه مشترك وكلای مدافع فعالان حزب الوفاق تصریح می كند: دستگاه امنیتی حكومت بحرین از دسترسی به اسناد حقوقی موجود در دفاتر الوفاق ممانعت به عمل می آورد كه این امر مطلوب نیست.
در همین خصوص و به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری بحرین سه شنبه ( 25 خرداد 1395) با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه فعالیت های حزب الوفاق را تعلیق و دارایی هایش را مسدود كرده است.
حزب الوفاق بحرین بزرگ ترین گروه سیاسی اكثریت شیعیان این كشور كوچك عربی است كه طی پنج سال گذشته به جرم اعتراض علیه سیاست های رژیم بحرین و مطالبه اصلاحات مدنی و سیاسی مورد سركوب دستگاه امنیتی حكومت آل خلیفه قرار داشته است.
الوفاق پیش از این بزرگ ترین فراكسیون پارلمانی بحرین بود. این فراكسیون در فوریه 2011میلادی در اعتراض به خشونت و سركوب معترضان از سوی نظام استبدادی آل خلیفه، پارلمان بحرین را را ترك كرد.
حدود دو هفته قبل، نظام قضایی بحرین حكم حبس شیخ علی سلمان دبیركل حزب الوفاق را از چهار به 9 سال افزایش داد.
شیخ سلمان در ژوئیه 2015 به اتهام تحریك به خشونت محكوم شد؛ حكمی كه انتقاد شدید گروه های حقوق بشر، آمریكا و جمهوری اسلامی را به همراه داشت.
این در حالی است كه مقام های امنیتی منامه، نبیل رجب فعال برجسته حقوق بشر را كه چندی پیش از زندان آزاد شده بود، بار دیگر بازداشت كرد.
رجب كه در سال 2014 به جرم ارسال پیام های توییتری در انتقاد از حكومت بحرین بازداشت شده بود، سال گذشته به خاطر بیماری و وضعیت جسمانی نامناسب از زندان آزاد شد.
حكومت بحرین با توسل به اتهام های واهی، تلاش می كند فعالان مدنی، سیاسی و حقوق بشر را كه سیاست های سركوبگرانه و استبدادی آل خلیفه را مورد انتقاد قرار می دهند، حبس، تبعید و یا سلب تابعیت كند.
فشارهای حكومت آل خلیفه بر منتقدانش باعث شد كه زینب الخواجه فعال برجسته بحرینی كه چندی پیش از زندان آزاد شده بود، كشورش را ترك و به دانمارك مهاجرت كند.
بحرین كه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریكا را در خود جای داده است، اعتراض های مردمی را در سال 2011میلادی با كمك نظامیان آل سعود و امارات سركوب كرد. از آن زمان تاكنون این جزیره كوچك واقع در خلیج فارس همواره با ناآرامی دست به گریبان بوده است.
شیعیان بحرین كه اكثریت جمعیت را در این كشور تشكیل می دهند، در اعتراض هایشان خواستار احقاق حقوق سیاسی و مدنی خود هستند.
به رغم سركوب های صورت گرفته علیه مخالفان، بحرین به صورت پراكنده همچنان شاهد اعتراض های مردمی است.
خاورم**9377**1144
۰ نفر