۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۸:۱۳
کد خبر: 82133452
T T
۰ نفر
تفكيك زباله ها از مبدأ در بندرعباس پس از ماه رمضان

بندرعباس- ايرنا- معاون خدمات شهري شهرداري بندرعباس از آغاز اجراي طرح تفكيك زباله هاي تر و خشك از مبدأ در اين شهر پس از ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: طرح تفكيك زباله نقش مهمي در كاهش حجم زباله هاي توليدي دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين رنجبرشنبه اظهار داشت: اين اقدام در قالب طرح شهر پاكيزه در 33 محله شهر بندرعباس اجرا و تا پايان سال ادامه دارد.
وي افزود: در اين طرح تفكيك زباله ها از محل آغاز مي شود و آموزش ياران با مراجعه به در خانه ها شيوه تفكيك زباله هاي تر از خشك را آموزش مي دهند .
رنجبر با بيان اينكه 70 درصد زباله هاي توليدي در بندرعباس تر و 30 درصد خشك است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر هفت ايستگاه ثابت جمع آوري پسماند خشك در شهر بندرعباس وجود دارد .
وي موفقيت در اجراي طرح تفكيك زباله را در گرو همكاري شهروندان دانست وياد آور شد: اگر مردم زباله هاي خود را از مبدا تفكيك نمايند، جمع آوري و انتقال آنها به محل دفن و يا مكانهاي بازيافت آسانتر خواهد بود.
معاون خدمات شهري شهرداري بندرعباس اعلام كرد: به صورت روزانه 320 تن زباله در شهر بندرعباس جمع آوري مي شود و هزار و 400 نفر در پاكيزگي اين شهر فعاليت مي كنند.
سالانه 350 ميليارد ريال در استان هرمزگان صرف جمع آوري زباله و نخاله مي شود .
7198/ 6048