اجراي نمايش «قصه هاي من و تو و شاهنامه»/معرفي مدير بخش صد سالگي تئاتر كودك ونوجوان

تهران - ايرنا - اجراي نمايش «قصه هاي من و تو و شاهنامه» در فرهنگسراي ابن سينا و معرفي منوچهر اكبرلو به عنوان مدير بخش صد سالگي جشنواره تئاتر كودك و نوجوان اهم اخبار حوزه تئاتر در روز دوشنبه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مريم معترف نمايش «قصه هاي من و تو و شاهنامه» را در فرهنگسراي ابن سينا روي صحنه مي برد.
اين نمايش كه چند سال قبل در تالار هنر اجراي عمومي خود را با استقبال تماشاگران سپري كرده، از 20 تير ماه در فرهنگسراي ابن سينا اجرا مي شود.
«قصه هاي من و تو و شاهنامه» نوشته حسن باستاني است و مريم معترف اين نمايش را با استفاده از عروسك هايي ساخته شده از مواد بازيافتي كارگرداني كرده است.
ساخت عروسك هاي اين نمايش را فائزه فيض انجام داده است.
ناصر آويژه، مونا شمس الديني و حسين مزيناني در اين نمايش بازي مي كنند.
موسيقي نمايش بر عهده شهرام نجاتي و دستيار كارگردان ميلاد قديري است.
مريم معترف در باره لزوم اجراي اين نمايش گفت: كودكان ما و حتي برخي بزرگترهاي آنها با شاهنامه غريبه هستند و شايد فقط اسمي از آن شنيده باشند. به همين دليل تلاش مي كنم مخاطبان را بيشتر با شاهنامه آشنا كنم.
وي افزود: شاهنامه لحن حماسي دارد كه شايد دركش براي كودكان و نوجوانان سخت باشد، به همين دليل چند داستان شاهنامه را با محوريت رستم به شكل طنز درآورديم و سعي كرديم از اين طريق قشر كودك و نوجوان را با اين اثر ماندگار فردوسي آشنا كنيم.
«قصه هاي من و تو و شاهنامه» به نويسندگي از 20 تير تا پايان مرداد ماه هر شب ساعت 19:30 در فرهنگسراي ابن سينا روي صحنه مي رود

** منوچهر اكبرلو مدير بخش صد سالگي تئاتر كودك و نوجوان ايران شد
شهرام كرمي دبير بيست وسومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان، منوچهر اكبرلو نويسنده و منتقد و پژوهشگر شناخته شده تئاتر را به عنوان مدير بخش ويژه صدسالگي تئاتر كودك و نوجوان معرفي كرد.
بيست وسومين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان با دبيري شهرام كرمي آذر ماه و همزمان با ولادت حضرت رسول اكرم(ص) در شهر همدان برگزار مي شود.

** هوشنگ قوانلو در بيگانه روي صحنه مي‌رود
هوشنگ قوانلو جايگزين علي زريني در هفته پاياني نمايش «بيگانه» شد
بدليل سفر علي زريني، هوشنگ قوانلو در اجراهاي باقي‌مانده نمايش «بيگانه»، جايگزين وي شده است.
بر اين اساس از روز يكشنبه 13 تير ماه ساعت 18:30، هوشنگ قوانلو به جاي علي زريني در تالار چهارسو روي صحنه رفت و در 12 اجراي باقي مانده تا روز جمعه ساعت 21 كه «بيگانه» آخرين اجراي خود را در چهارسو روي صحنه مي‌برد، در گروه اجرايي اين نمايش باقي مي‌ماند.
علاقه مندان به تهيه بليت نمايش پر مخاطب «بيگانه» در روزهاي پاياني مي توانند، با مراجعه به سايت تيوال به آدرس www.tiwall.com/theater/bigane2 نسبت به خريد اينترنتي بليت اقدام كنند.
فراهنگ ** 1071