۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82138331
T T
۰ نفر
پالايش نفت بندرعباس 18 درصد از انرژي كشور را تامين مي كند

بندرعباس- ايرنا - مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: اين شركت با ظرفيت پالايش روزانه 350 هزار بشكه نفت خام سنگين و ميعانات گازي ، 18 درصد از انرژي كشور را تامين مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت بندرعباس، هاشم نامور سه شنبه در بازديد نماينده مردم هرمزگان درمجلس خبرگان رهبري از پالايش نفت بندرعباس افزود: پالايش نفت بندرعباس علاوه بر توجه به مسئوليت هاي توليدي به منظور توليد مستمر فرآورده هاي نفتي با كيفيت ، توجه ويژه اي به مسئوليت هاي اجتماعي در رابطه با جامعه در استان دارد.
وي بيان داشت: در اين راستا اقداماتي از جمله ايجاد شغل و جذب نيروهاي بومي ، تامين برخي نيازهاي بهداشتي درماني هرمزگان و زيرساخت هاي آموزشي و مشاركت در برنامه هاي فرهنگي انجام شده است.
مديرعامل شركت نفت بندرعباس با اشاره به اقدامات زيست محيطي پالايشگاه گفت: توسعه فضاي سبز، كاهش ضايعات و كاهش گازهاي خروجي به كمتر از حد استانداردهاي تعيين شده از سوي سازمان محيط زيست و اجراي طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت بنزين بر اساس استاندارد يورو پنج از جمله طرح هاي اين شركت در راستاي حفظ و صيانت از محيط زيست است.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري نيز با حضور در پالايشگاه بندرعباس با جمعي از كاركنان اين پالايشگاه ديدار و از واحد هاي عملياتي آن بازديد و با ظرفيت هاي توليدي ، ذخيره سازي و اقدامات زيست محيطي اين پالايشگاه آشنا شد.
آيت الله سيد روح الله صدرالساداتي پيش از بازديد از واحد هاي عملياتي با حضور در مسجد پالايشگاه با جمعي از كاركنان پالايشگاه بندرعباس ديدار و از تلاش در راستاي تامين انرژي كشور قدرداني كرد.
وي گفت: دنياي مادي نيز به مانند يك پالايشگاه است و انسان با تلاش و مجاهدت خود در برابر سختي ها ، ناخالصي ها را از خود جدا مي كند.
نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري افزود: انسان يك حقيقت ازلي است كه هم اكنون در دنيا گرفتار است و در تلاش بوده تا با مجاهدت ، حجاب ها را كنار بزند و خود را بشناسد.
وي با اشاره به ماه مبارك رمضان گفت: رمضان فرصتي براي خالص شدن است و خداوند با عبادت هاي ويژه اي كه در اين ماه قرار داده سبب پالايش انسان و خود شناسي مي شود.
پالايشگاه نفت بندرعباس در 23 كيلومتري غرب اين شهر واقع شده و به عنوان سومين پالايشگاه نفت كشور به لحاظ ظرفيت پالايشي است.
7195/6048 /1484
۰ نفر