پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه گذاري قابل معامله با درآمدثابت از فردا آغاز مي شود

تهران- ايرنا- پذيره‌نويسي نخستين صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله در اوراق بهادار با درآمد ثابت (EFT) در بورس با نماد 'پارند' از فردا 19 تيرماه آغاز مي‌شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا ايرنا از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، رضا عيوض‌لو معاون بانكداري اختصاصي تامين سرمايه سپهر، زمان پذيره‌نويسي صندوق سرمايه‌گذاري پارند پايدار سپهر را 19 تا 23 تيرماه عنوان كرد.
وي گفت: موضوع فعاليت اين صندوق، سرمايه‌گذاري در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهي‌هاي سپرده بانكي است كه مديريت و بازارگردان آن، شركت تامين سرمايه سپهر و متولي آن شركت مشاور سرمايه‌گذاري آرمان آتي است.
اين مقام مسئول، هدف از تشكيل اين صندوق را جمع‌آوري سرمايه از سرمايه‌گذاران و تشكيل سبدي از دارايي‌هاي با درآمد ثابت و مديريت اين سبد عنوان كرد و ادامه داد: خريد و فروش واحدهاي سرمايه‌گذاري پس از دوره پذيره‌نويسي اوليه در بورس اوراق بهادار تهران و به واسطه كارگزاران داراي مجوز انجام مي‌شود.
اين كارشناس بازار سرمايه با اشاره به مزيت‌هاي متعدد انباشته ‌شدن سرمايه در صندوق نسبت به سرمايه‌گذاري انفرادي، خاطرنشان كرد: نكته نخست، تقسيم هزينه بكارگيري نيروهاي متخصص، گردآوري و تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهينه اوراق بهادار بين همه‌ سرمايه‌گذاران است، به گونه اي كه سرانه هزينه هر سرمايه‌گذار كاهش مي‌يابد.
انجام همه حقوق اجراي مربوط به صندوق از قبيل دريافت سود و كوپن اوراق بهادار و همچنين امكان سرمايه‌‌گذاري مناسب و متنوع‌تر دارايي‌ها و كاهش ريسك سرمايه‌گذاري ديگر مواردي بود كه اين كارشناس بازار سرمايه به آن اشاره كرد.
معاون بانكداري اختصاصي تامين سرمايه يادآور شد: صندوقهاي قابل معامله با توجه به ويژگي نقدشوندگي آنها، تجربه موفقي در دنيا محسوب مي شوند.
عيوض‌لو با بيان اينكه سرمايه‌گذاران با هر مبلغي مي‌توانند نسبت به سرمايه‌گذاري در صندوق اقدام كنند،‌ گفت: با توجه به ويژگي قابل معامله بودن واحدهاي سرمايه‌گذاري، سهولت ورود و خروج براي سرمايه‌گذاران ميسر شده است.
وي اين صندوق را براي سرمايه‌گذاراني كه در نظر دارند بخش يا تمامي دارايي‌هاي خود را در ابزار بدون ريسك سرمايه‌گذاري كنند، ابزاري مطلوب توصيف كرد.
اقتصام ** 3065 **1584
۰ نفر