۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳
کد خبر: 82141243
T T
۰ نفر
ضرورت ساماندهي مراكز و بازارچه‌هاي محلي ميوه و تره‌بار در عجب شير

مراغه - ايرنا - سرپرست فرمانداري عجب شير گفت: مراكز و بازارچه‌هاي محلي ميوه و تره‌بار در اين شهرستان بايد ساماندهي شود.

سيدشمس الدين مراثي، روز شنبه در جلسه ساماندهي ميدان تره بار اين شهرستان افزود: با توجه به پتانسيل بالاي توليد محصولات كشاورزي در اين شهرستان و موقعيت اين منطقه در حمل و نقل بار، رسيدگي به وضعيت ميدان ميوه و تره بار و ساماندهي بازار عرضه و تقاضا بايد در دستور كار شهرداري قرار گيرد.
وي، يادآور شد: قيمت بالاي ميوه و تره بار در اين شهرستان موجب نارضايتي بسياري از مردم و مسئولان شده است.
سرپرست فرمانداري عجب شير، اظهار كرد: ساماندهي نشدن اين ميدان، موجب شده كه مردم و كشاورزان اين شهرستان، محصولات خود را در ميدان ميوه و تره بار شهر همجوار به فروش برسانند.
مراثي، خواستار اخذ پروانه كسب از سوي 24 واحد موجود در اين ميدان شد و ادامه داد: ميدان تره بار اين شهرستان مي تواند به محلي براي عرضه توليدات منطقه بويژه گردو، بادام، سيب زميني، پياز و حبوبات تبديل شود.
وي، گفت: براي حذف واسطه ها از بازار ميوه، غرفه هاي ميادين ميوه و تره بار بايد به افرادي واگذار شود كه توليدكننده محصولات كشاورزي هستند.
سرپرست فرمانداري عجب شير، براي حمايت از كسبه ميدان ميوه و تره بار، از كميسيون نظارت خواست تا هيچ گونه مجوزي خارج از محدوده ميدان در اين شهرستان صادر نشود.
مراثي، با بيان اينكه غرفه هاي اين ميدان در اختيار توليد كنندگان بخش كشاورزي قرار نگرفته است، افزود: اين غرفه ها به محلي براي افراد سودجو و دلال تبديل شده و سازمان ميوه و تره بار زير نظر شهرداري، اين ميادين را به خوبي ساماندهي نكرده است.
شهرستان عجب شير با حدود 85 هزار نفر جمعيت در 98 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7485/8023/6183