۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82141293
T T
۰ نفر

ساری-ایرنا- مدیركل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت كه حدود 80 درصد از واحدهای تولیدی غیرفعال مازندران مربوط به دولت قبل است .

محمد محمدپورعمران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در مجموع هم اكنون 34 و 2 دهم درصد از واحدهای تولیدی دارای بیش از 10 كارگر در استان تعطیل است .
وی تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده دارای بیش از 10 كارگر مازندران را اندكی بیشتر از 700 واحد اعلام كرد و گفت كه تنها یكصد واحدی از این تعداد در دولت یازدهم تعطیل شده است.
محمدپور با اعلام این كه بیشتر واحدهای تولیدی استان هم در سال های 88 تا 92 تعطیل شدند ، افزود : بر اساس طرح پایشی كه بتازگی انجام شده ، بیش از 65 درصد از واحدهای صنعتی با اشتغال بالای 10 نفر در مازندران هم اكنون فعالند.
محمدپور گفت : هر یك از این واحدهای صنعتی در یك تا سه نوبت كاری در شبانه روز فعالیت و به تولید اشتغال دارند.
** رویش 554 واحد صنعتی جدید در دولت یازدهم
مدیركل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین از راه اندازی 554 واحد تولیدی جدید در استان از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تاكنون خبر داد .
وی گفت كه این واحدهای تولیدی با 17 هزار میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و برای هشت هزار نفر هم ایجاد شغل شد.
** یكهزار و 33 واحد صنعتی در دست ساخت
محمدپور تعداد واحدهای صنعتی دارای مجوز تاسیس در مازندران از دولت تدبیر و امید را یكهزار و 838 واحد با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال اعلام كرد .
وی گفت كه هم اكنون یكهزار و 33 واحد صنعتی در استان در دست ساخت است كه 650 واحد دارای پیشرفت فیزیكی بیش از 40 درصد است .
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اكنون حدود یك هزار و 700 واحد صنعتی در مازندران با اشتغال بالای 10 نفر فعالند.
** تكذیب تعطیلی 70 درصدی واحدهای تولیدی
مدیركل صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین ادعای برخی افراد در باره تعطیلی 70 درصدی واحدهای صنعتی این استان را تكذیب كرد و گفت كه طرح پایش واحدهای صنعتی در این استان اجرایی شد و براساس آمار تفكیكی ، اسناد واحدهای تولیدی و صنعتی فعال استانی موجود است.
وی افزود : اداره كل صنعت و معدن برای اطمینان رسانه ها از واحدهای فعال، آمادگی برگزاری بازدید میدانی برای خبرنگاران را دارد.
مازندران بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد كه بر اساس آمارهای رسمی 60 هزار نفر در آنها مشغول كار هستند.
طبق آمار حدود 30 درصد از اشتغال مازندران مربوط به بخش صنعتی است.
6982/1654
۰ نفر