۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82142063
T T
۰ نفر

كشته شدن 930 نفر در عملیات نظامی منبج سوریه

۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
کد خبر: 82142063
كشته شدن 930 نفر در عملیات نظامی منبج سوریه

تهران – ایرنا – دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام كرد كه طی 41 روز گذشته 930 نفر در عملیات نظامی شهر منبج واقع در حومه حلب كشته شده اند كه بیش از 160 نفر از آنها غیر نظامی هستند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، دیده بان حقوق بشر سوریه كه مقر آن در انگلیس قرار دارد، افزود: درگیری های شدید همچنان میان نیروهای دمكرات كُرد سوریه و تروریست های داعش ادامه دارد.
این مركز فعال در این زمینه حقوق بشر عنوان كرد: از 31 ماه می (11 خرداد) گذشته دستكم 650 نفر از تروریست های داعش و 114 نفر از نیروهای كرد در منبج و حومه آن كشته شده اند.
عملیات نیروهای دمكراتیك سوریه در این شهر با حمایت حمله های هوایی ائتلاف آمریكا صورت می گیرد.
نیروهای دمكراتیك سوریه از نیروهای كُرد، عرب، آشوری، ارمنی و تركمن تشكیل شده اند و از حمایت یگان های مدافع خلق برخوردارند.
هنوز آماری در خصوص تعداد غیرنظامیان گریخته از منبج منتشر نشده است اما در اواخر ماه ژوئن اعلام شد كه حدود 60 هزار نفر هنوز در این شهر ساكن هستند.
از دست رفتن منبج ضربه بزرگی به داعش وارد خواهد كرد چرا كه این شهر برای آنها اهمیت استراتژیك داشته و محل نقل و انتقال اعضای خارجی داعش و ارسال تداركات از مرز تركیه است.
شهر منبج كه بین رقه و مرز سوریه و تركیه قرار دارد، یك نقطه مهم و راهبردی به شمار می آید كه از طریق آن برای داعشی ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می شود.
این شهر در فاصله تقریبی 360 كیلومتری دمشق قرار دارد.
منبج از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی- تكفیری داعش است و طبق اعلام گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، هزاران شهروند شهرمنبج در آغاز تشدید حمله های هوایی، از این شهر خارج شده اند.
خاورم**9364**1144
۰ نفر