۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸
کد خبر: 82142113
T T
۰ نفر
574 هكتار جنگل و مرتع كهگيلويه و بويراحمد در آتش سوخت

ياسوج - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري كهگيلويه و بويراحمد گفت: 574 هكتار از عرصه هاي جنگلي و مرتعي اين استان در قالب 37 فقره آتش سوزي از ابتداي امسال تاكنون در آتش سوخت.

سرهنگ محمدرحيم برزمند عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان 30 هكتار در قالب شش فقره مربوط به تعطيلات عيد فطر امسال بوده است.
وي بيان كرد: از مجموع شش فقره آتش سوزي جنگل و مرتع در تعطيلات عيد فطر امسال در كهگيلويه و بويراحمد سه مورد مربوط به شهرستان بويراحمد بوده و سهم هر كدام از شهرستان هاي دنا، باشت و چرام نيز يك مورد بود.
برزمند اظهار كرد: يكي از مهمترين عوامل موثر در آتش سوزي جنگل ها و مراتع كهگيلويه و بويراحمد در تعطيلات عيد فطر امسال سهل انگاري، بي احتياطي، بي توجهي و بي تفاوتي گردشگران و خاموش نكردن آتش از سوي آنان پس از ترك منطقه تفريحي بوده است.
وي با ابراز گلايه از گردشگران تعطيلات عيد فطر امسال كهگيلويه و بويراحمد، عنوان كرد: نبايد گردش و تفريح موجب وارد شدن خسارت به طبيعت و عرصه هاي جنگلي و مرتعي شود.
برزمند ابراز داشت: اهالي روستاهاي مختلف كهگيلويه و بويراحمد به همراه آتش نشاني ياسوج و مادوان و جمعيت هلال احمر بويراحمد براي مهار آتش سوزي جنگل ها و مراتع در تعطيلات عيد فطر امسال همكاري مطلوب و رضايت بخشي با ماموران يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري اين استان داشتند.
وي افزود: پارسال حدود يك هزار و 200 هكتار از جنگل ها و مراتع كهگيلويه و بويراحمد در آتش سوخت.
كهگيلويه و بويراحمد يك ميليون و 200 هزار هكتار جنگل و مرتع دارد.
در تعطيلات عيد فطر امسال بيش از يك ميليون گردشگر از نقاط مختلف كشور از مكان هاي تفريحي و جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد بازديد كردند.
7535/6162