۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82143970
T T
۰ نفر
پيگيري مدارك هويتي مفقودي از طريق سامانه خدمات الكترونيكي ثبت احوال

تهران -ايرنا - سازمان ثبت احوال اعلام كرده است ، از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان و سامانه خدمات الكترونيكي، مدارك هويتي مفقود شده خود را جستجو كنيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از سازمان ثبت احوال ، از آنجائيكه به يابنده مدارك هويتي (كارت شناسايي ملي و شناسنامه )توصيه شده است كه آن را به صندوق پست انداخته و يا به يكي از ادارات ثبت احوال تحويل دهد،هموطناني كه مدارك شناسايي آنها مفقود شده است مي توانند پيش از تسليم تقاضاي صدور المثني،در مدت زمان معقولي مي توانند ابتدا
به طور مستمر به دو سامانه sabteahval.ir و postyafteh.post.ir مراجعه و در خصوص مدرك هويتي مفقود شده خود جستجو كنند.
بر اساس اين گزارش با فراهم شدن امكان پيگيري كارت ملي و شناسنامه مفقود شده در پورتال الكترونيكي سازمان ثبت احوال كشور، روزانه ده ها استعلام از طريق سامانه مربوطه براي جستجوي مدارك شناسايي در ميان مدارك پيدا شده صورت مي گيرد.
در صورتيكه براساس گزارش اين سامانه ها ،مدرك مورد نظر پيدا شده باشد، بايد حسب مورد به اداره پست يا به اداره ثبت احوال مربوطه كه نشاني آن در سامانه الكترونيكي ثبت احوال اعلام مي شود مراجعه و آن را دريافت كنند.
اين گزارش مي افزايد ،اما چنانچه جستجوي مدارك مفقودي در زمان معقولي بي نتيجه باشد، هموطنان بايستي براي دريافت شناسنامه المثني يا ثبت نام كارت هوشمند ملي اقدام كنند.
اجتمام **2181 1418
۰ نفر