۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۹
کد خبر: 82145150
T T
۰ نفر
استاندارهرمزگان: مشكلات زیست محیطی میراث گذشته است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: مشكلات زیست محیطی كنونی، حاصل عملكرد این دولت نیست و دولت وارث مشكلات سال های قبل در همه حوزه ها از جمله محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، 'جاسم جادری' عصر دوشنبه در پنجمین نشست شورای اداری استان كه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور برگزار شد، افزود: دولت یازدهم و مدیریت عالی سازمان حفاظت محیط زیست بر خلاف سال های گذشته به حوزه نگاه علمی و كارشناسی دارند كه نویدبخش تحولات اساسی در بخش محیط زیست است.
وی با اشاره به مشكل فروچاله ها در دشت میناب هرمزگان اظهاركرد: آنچه امروز در دشت میناب اتفاق افتاده حاصل عملكرد سال های قبل و 17 سال خشكسالی و برداشت بی رویه از منابع آب است كه اكنون این بحران مورد توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
جادری با بیان این كه همواره خود را در نگهداری از محیط زیست مكلف دانسته ایم،گفت: هرمزگان استان سرمایه گذاری و توسعه است و اگر انعطاف و تعامل مناسب برای اجرای پروژه ها نداشته باشیم سرمایه ها به جای دیگر می رود و انتظار داریم محیط زیست نیز رابطه معقول و منطقی را ایجاد كند تا هیچ كدام فدای یكدیگر نشوند.
وی با انتقاد از تصمیم گیری های بخشی در انتقال آب از خلیج فارس تصریح كرد: برای برداشت آب از سواحل جنوبی به صورت بی رویه مجوز صادر شده و 40 میلیون مترمكعب از طرف وزارت نیرو مجوز صادر شده كه آب به استان های مركزی منتقل شود اما باید توجه داشت، دریای عمان و خلیج فارس متعلق به همه است و احداث آب شیرین كُن برای برداشت و انتقال این حجم آب، موجب نابودی محیط زیست می شود.
استاندارهرمزگان ادامه داد: طرح جامع زیست محیطی سواحل جنوبی و جزایر باید در دستور كار قرار گیرد و برای توسعه، این طرح مبنا باشد.
جادری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در سه سال گذشته یادآور شد: مواد سوختی نیروگاه بندرعباس اصلاح و گاز به مقدار زیادی جایگزین مازوت شد تا آلایندگی زیست محیطی نیروگاه به كمترین میزان برسد و هم اكنون سوخت گاز به جای مازوت استفاده می شود.
وی خاطرنشان كرد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته مقیدترین دولت به رعایت قانون بوده كه مردم نمونه آن را در موضوع فیش های حقوقی مشاهده كردند.
به گفته استاندار هرمزگان در دیگر امور همچون كنترل تورم و نقدینگی و اداره ركود دولت به خود فشار آورده اما هیچ وقت برای عوام فریبی كاری نكرده كه عده ای را خوشحال كند.
جادری، یك رقمی شدن تورم، تعامل با دنیا و تعامل با سایر قوا را بخشی از دستاوردهای این دولت معرفی كرد و گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی كارهای بسیار خوبی صورت گرفت و رضایت مردمی در بسیاری زمینه مشهود است؛ در عین حال نیازمند راهنمایی هستیم و هیچ وقت از انتقاد ناراحت نمی شویم اما باید مشكلات دولت را هم بشنوند.
2094 /6048