۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82146350
T T
۰ نفر

ابهام و اختلاف در مجمع نمايندگان خراسان رضوي

۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴
کد خبر: 82146350
ابهام و اختلاف در مجمع نمايندگان خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- در پي گذشت حدود دو ماه از آغاز فعاليت دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي موضوع انتخاب هيات رئيسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي در هاله اي از ابهام و اختلاف قرار داد.

ظهر امروز يكي از رسانه ها مصاحبه اي به نقل از رضاشيران خراساني نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي مبني مبني بر انتخاب هيات رئيسه جديد مجمع نمايندگان خراسان رضوي بعد از برگزاري نشست صبح امروز 22 تير ماه اين مجمع منتشر كرد.
اين خبر از انتخاب حسين مقصودي نماينده مردم شهرستان سبزوار، جوين، جغتاي و داورزن به عنوان رئيس، حميد بنايي نماينده مردم گناباد و بجستان به عنوان نايب رئيس و هاجر چناراني نماينده مردم نيشابور و فيروزه به عنوان سخنگو و دبير مجمع نمايندگان خراسان رضوي براي مدت يك سال گزارش داد.
انتشار اين خبر در شرايطي رقم خورد كه اعتراضها و مخالفتهاي متعدد شماري از نمايندگان خراسان رضوي، تكذيب برگزاري جلسه انتخاب هيات رئيسه مجمع و عدم حضور آنان در اين جلسه از گوشه و كنار به گوش مي رسيد.
نماينده مردم درگز ضهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اظهار بي اطلاعي از برگزاري نشستي با عنوان مجمع نمايندگان خراسان رضوي و انتخاب هيات رئيسه آن اظهار كرد: من نيز اخباري در زمينه انتخاب هيات رئيسه يك سال آينده شنيده ام ولي هيچ جلسه اي در اين زمينه برگزار نشده است.
عبدالله حاتميان افزود: در آخرين نشست مجمع نمايندگان هفته پيش بحث بر سر اساسنامه مجمع بوده و به هيچوجه جلسه اي در زمينه انتخاب هيات رئيسه برگزار نشده است.
نماينده مردم تايباد، باخرز و تربت جام نيز به خبرنگار ايرنا گفت: صبح امروز نامه اي حاوي پيشنهادي مبني بر انتخاب آقايان مقصودي، بنايي و خانم چناراني به عنوان اعضاي هيات رئيسه جهت امضا به من نشان داده شد، با توجه به اينكه اين نامه صرفا پيشنهاد بود من نيز با آن موافقت و نسبت به امضا اقدام كردم.
جليل رحيمي جهان آبادي افزود: اين پيشنهاد طبق روال منطقي و عادي بايد بررسي و به راي ساير اعضاي مجمع گذاشته شود اما هيچ اعلامي مبني بر برگزاري جلسه انتخابي هيات رئيسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي اعلام نشده و از برگزاري هرگونه جلسه اي بي خبر هستم.
وي ادامه داد: پيشنهاد و نظر همه در اين خصوص بايد شنيده مي شد و چنين انتخابي صرفا بر مبناي يك فهرست پيشنهادي اقدامي كاملا غيراخلاقي است.
نماينده مردم تربت حيدريه، مه ولات و زاوه از ديگر نمايندگان بي اطلاع از برگزاري جلسه صبح امروز مجمع نمايندگان نيز به خبرنگار ايرنا گفت: من فهرست پيشنهادي را امضا نكردم و با توجه به متعدد بودن فهرستهاي پيشنهادي، بررسي و انتخاب نهايي بايد در قالب برگزاري جلسه رسمي مجمع نمايندگان استان صورت گيرد.
سعيد باستاني افزود: برگزاري جلسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي در تهران براي چهارشنبه 23 تير به من اطلاع داده شده است.
وي ادامه داد: دستور كار جلسه فردا نيز بررسي اساسنامه مجمع اعلام شده و نه هيچ مطلب ديگري، انتخاب هيات رئيسه بايد با حضور و توافق همه حاضران و نمايندگان صورت گيرد.
نماينده مردم كاشمر، بردسكن و خليل آباد نيز مخالفت خود را با افراد اعلام شده به عنوان هيات رئيسه مجمع نمايندگاه خراسان رضوي اعلام و بيان كرد: هنوز انتخاباتي در اين زمينه برگزار نشده و من نيز به دليل مخالفتم با فهرست پيشنهادي آن را امضاء نكرده ام.
بهروز بنيادي افزود: هيچ نشستي براي انتخاب هيات رئيسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي نه برگزار و نه اعلام شده است.
حميد گرمابي از ديگر نمايندگان مردم خراسان رضوي نيز به خبرنگار ايرنا گفت: برگزاري و هماهنگي جلسه مجمع بسيار مشكل است، برخي دوستان اقدام به گرفتن امضاء براي فهرست پيشنهادي خود كردند كه با توجه به مخالفتم با چنين روندي آن را امضاء نكردم.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه افزود: تعدادي از نمايندگان امضاء كننده نيز گفته اند كه در رودربايستي قرار گرفته و اقدام به امضا كرده اند.
وي ادامه داد: نمايندگان به عنوان افرادي كه اقدام به قانونگذاري در كشور مي كنند بايد نسبت به رعايت قانون و روال قانوني پيشرو باشند.
اين نماينده مجلس گفت: اين روند و عدم برگزاري جلسه انتخابي و اكتفا به فهريست پيشنهادي امضاء شده، به هيچوجه درست و قانوني نيست.
وي افزود: نه جلسه اي برگزار شده و نه اطلاعي نسبت به برگزاري جلسه به اينجانب داده شده است، تنها برگزاري جلسه مجمع نمايندگان استان در روز چهارشنبه(فردا) به اطلاع اينجانب رسيده است.
به رغم اين اظهارات صريح، نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي كه منبع خبر منتشره در مورد انتخاب هيات رئيسه اين دوره مجمع نمايندگان خراسان رضوي است به خبرنگار ايرنا گفت: برگزاري جلسه به اطلاع همه نمايندگان استان رسيده و طبق اعلام، صبح امروز با حضور 14 نفر از نمايندگان استان برگزار شد.
رضاشيران خراساني افزود: چهار نماينده كه در اين جلسه شركت نكردند كه براي اعلام نام آنها حضور ذهن ندارم.
وي ادامه داد: جلسه انتخاب هيات رئيسه مجمع نمايندگان خراسان رضوي بطور رسمي برگزار شده و طبق اين نشست اعضاي هيات رئيسه نيز اطلاع رساني شده اند.
نماينده مردم سبزوار، جوين، جغتاي و داورزن كه طبق اعلام انجام شده به عنوان رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب شده نيز به خبرنگار ايرنا گفت: هر انتخابي موافقان و مخالفاني دارد.
حسين مقصودي افزود: بحث تنها بر سر اكثريت آراء است وهمانطور كه نمايندگان خراسان رضوي طبق قانون و با اكثريت آراء انتخاب شده اند، هيات رئيسه مجمع نمايندگان اين استان در مجلس شوراي اسلامي نيز با اكثريت آراء انتخاب شد.
وي ادامه داد: تاكنون دو تا سه بار از نمايندگان استان براي شركت در جلسه و انتخاب هيات رئيسه دعوت شده است، اين جلسات بعضا به حد نصاب مي رسيد و يا نمي رسيد اما اكثريت تصميم گرفته اند كه اينجانب به عنوان رئيس مجمع انتخاب شوم.
اين نماينده مجلس گفت: نگاه اينجانب فراجناحي و فرابخشي است و وابسته به جناح خاصي نيستم و با توجه به سابقه مديريت اجرايي در استان، اين انتخاب صورت گرفته است.
وي افزود: صورتجلسه و امضاي 13 نماينده وجود دارد و به عنوان سندي قابل ارائه به هر مرجعي كه لازم باشد محيا است، اگر بعد از چهار بار دعوت از نمايندگان فردي به جلسه نيامده و در انتخاب شركت نكرده مشكل خودشان است.
مقصودي ادامه داد: هيات رئيسه سني شامل سيد اميرحسين قاضي زاده، جواد كريمي قدوسي و رضا شيران خراساني نمايندگان مشهد و كلات اقدام به دعوت از همه نمايندگان براي انتخاب هيات رئيسه با ارسال پيامك داشتند و پنج نفري كه حضور نداشتند صرفا به زمان و مكان برگزاري جلسه معترض بودند.
وي گفت: اعتراضها به ماهيت برگزاري جلسه نيست بلكه به زمان و مكان آن در تهران است، تنها استاني كه تاكنون اقدام به انتخاب هيات رئيسه مجمع نمايندگان خود نكرده خراسان رضوي بود.
اين نماينده مجلس افزود: بايد براي پيشبرد برنامه ها، معرفي و شركت نمايندگان به كميته هاي برنامه ريزي و شوراي استان و نيز برقراري ارتباطات و امضاي نامه ها، هيات رئيسه انتخاب مي شد كه تاكنون در اين زمينه بلاتكليف بوديم.
وي همچنين با اظهار بي اطلاعي از فهرست پيشنهادي كه به امضاي شماري از نمايندگان رسيده ادامه داد: فردا نيز جلسه اي با دعوت پيامكي يكي از نمايندگان برگزار مي شود.
مقصودي گفت: صورتجلسه امضاء شده نشست انتخاب هيات رئيسه مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي در اختيار من است و در اين زمينه هيچ مشكلي وجود ندارد.
نماينده گناباد و بجستان نيز كه به عنوان نايب رئيس انتخابي اعلام شده نيز به خبرنگار ايرنا گفت: به صورت گروهي جلسات مختلفي در زمينه انتخاب هيات رئيسه برگزار شد كه بين 9 تا 14 نفر از نمايندگان در آنها شركت داشته اند.
حميد بنايي افزود: انتخاب هيات رئيسه در قالب جلسه اي صبح امروز برگزار شد، من با تاخير و به عنوان آخرين فرد به جلسه رسيدم اما فهرست امضاء شده نمايندگان موجود است.
وي ادامه داد: هدف انجام كار و پيشبرد امور براي رشد و توسعه خراسان رضوي است و با توجه به برگزاري جلسه فرداي مجمع نمايندگان، در صورتي كه فردي به انتخاب اينجانب اعتراض دارد از نايب رئيسي مجمع نمايندگان خراسان رضوي كناره گيري مي كنم.
استان شش ميليون نفري خراسان رضوي 18 نماينده در مجلس شوراي اسلامي از 12 حوزه انتخابيه اين استان دارد.
همچنين در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از مجموع 13 كميسيون تخصصي مجلس، نمايندگان منتخب خراسان رضوي در 11 كميسيون عضو هستند.
بر اين اساس جاي نمايندگان استان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي تنها در دو كميسيون انرژي، نيز برنامه، بودجه و محاسبات خالي است.
7496/1858
۰ نفر