شاخص هايي براي ارزيابي رضايت مردم از طرح هاي سالم سازي دريا تدوين شود

رشت - ايرنا - قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي و رئيس ستاد ساماندهي سواحل بر ضرورت تعريف و تدوين شاخص هايي براي ارزيابي رضايت مردم و گردشگران از طرح هاي سالم سازي دريا تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، تقي رستم وندي روز پنجشنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي سالمسازي دريا در شهرستان رشت در جمع خبرنگاران گيلان افزود: با تعريف اين شاخص ها ، رضايتمندي مردم نيز از اين طرح ها مورد ارزيابي قرار گيرد.
وي با اشاره به اجراي بيش از 130 طرح سالم سازي در استان هاي شمالي كشور ادامه داد: از اين تعداد طرح سالم سازي دريا، 90 طرح در مازندران، 40 طرح در گيلان و چند طرح نيز در گلستان در حال اجراست.
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي هدف اصلي ساماندهي سواحل را افزايش خدمات و جلب رضايت مردم دانست و هدف از بازديدهاي انجام شده از طرح هاي سالم سازي را كه به صورت دوره اي انجام مي شود، شناسايي نقاط ضعف و قوت و تشويق دست اندركاران براي انجام با قوت طرح ها ذكر كرد.
رستم وندي عمكرد استان گيلان را در سه حوزه ماموريتي تعريف شده مطلوب ارزيابي و عنوان كرد: براي فضاسازي فرهنگي و ايجاد نشاط اجتماعي، تداركات خوبي در حال انجام است و پيشنهاداتي نيز براي آن ها داريم ضمن آنكه در حوزه تهديد و خطر (غرق شدگي) در دو سال اخير توفيقات خوبي بدست آمده است.
وي اضافه كرد: همچنين براي ارائه خدمات ، سرويس ها و رفاه استفاده كنندگان از سواحل در گيلان زيرساخت هاي خوبي فراهم شده است.

** اعتبارات ساماندهي سواحل استان هاي شمالي امسال دوباره برقرار مي شود
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي همچنين از برقراري دوباره اعتبارات ملي براي ساماندهي سواحل خبر داد.
وي با بيان اينكه اعتباراتي را براي ساماندهي سواحل در سال 93 در نظر گرفتيم، تصريح كرد: اين اعتبارات در سال 94 قطع شد ولي امسال دوباره برقرار مي شود.
رستم وندي تصريح كرد: طي مذاكرات انجام شده با سازمان مديريت و برنامه ريزي، اعتباراتي براي ساماندهي استان هاي شمالي ديده مي شود.
گيلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 280 كيلومتر نوار ساحلي دارد.
امسال 40 طرح سالم سازي دريا با 80 شناگاه، در گيلان فعال است.
تقي رستم وندي قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي صبح امروز (پنجشنبه) نيز از مجمتع تفريحي - توريستي نگين شمال كلاچاي از توابع شهرستان رودسر و همچنين طرح هاي سالمسازي سواحل بخش بندركياشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفيه در شرق استان گيلان بازديد كرد.
وي همچنين روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه ستاد ساماندهي طرح هاي درياي استان مازندران در فرمانداري شهرستان نوشهر حضور يافته بود.
7296/2007