۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82152267
T T
۰ نفر

67 اختراع ايران در نوبت ثبت بين المللي

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
کد خبر: 82152267
67 اختراع ايران در نوبت ثبت بين المللي

تهران - ايرنا - رئيس صندق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور از ثبت 38 اختراع بين المللي با حمايت اين صندوق خبر داد و گفت: پرونده 67 اختراع ديگر نيز مراحل ثبت بين المللي را مي گذراند.

به گزارش ايرنا از واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر 'نصرت الله ضرغام' رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور (بنياد ملي علم ايران) در ديدار با مسئولان و اعضاي هيات علمي اين واحد دانشگاهي به تشريح فعاليت هاي اين بنياد پرداخت و هدف از فعاليت بنياد ملي علم ايران را تسهيل، تسريع و حمايت از پژوهشگران و تسهيل ارتباط دانشگاه با صنعت ذكر كرد.
رئيس صندق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور در واحد علوم و تحقيقات گفت: سالانه نزديك به 14هزاراختراع در كشور ثبت مي شود كه اگر 10 درصد آن در خارج كشور ثبت شود گام موثري براي بهبود رتبه دارايي فكري ايران در جهان برداشته مي شود.
ضرغام ارتباط واحد علوم و تحقيقات با بنياد ملي علم ايران را به نفع كشور و توسعه علم و فناوري دانست و اظهار داشت: اگر اساتيد اين واحد براي انجام كارهاي علمي شان مورد حمايت بنياد قرار بگيرند هم از ظرفيت هاي علمي بالاتري استفاده مي شود و هم كشور مي تواند از فعاليت هاي علمي آن ها جهت تحقق اهداف بالا دستي بهره مند شود.
وي به شناسايي و تهيه بانك اطلاعاتي از استادان سرآمد در هر رشته براي ايجاد گرنت كرسي پژوهشي اشاره و تصريح كرد: اين مركز استفاده از ظرفيت هاي علمي خارج از كشور را در كنار ظرفيت هاي علمي داخل كشور مدنظر دارد.
رئيس صندق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور به حمايت از مخترعان براي ثبت اختراعات خود فارغ از دانشگاهي يا غير دانشگاهي بودن آنان اشاره كرد و افزود: داشتن دارايي هاي فكري كشور در رتبه جهاني حائز اهميت است و در حال حاضر ژاپن 25 درصد دارايي فكري جهان را به خود اختصاص داده است.
وي مهم ترين اقدامات كارگروه ثبت بين المللي اختراعات بنياد ملي علم ايران را شامل تهيه خط مشي و تدوين آيين نامه حمايت از ثبت بين المللي اختراعات، تدوين فرايند حمايت از ثبت بين المللي اختراعات و تعيين اولويت اختراعات قابل حمايت توسط صندوق دانست.
ضرغام ضمن قدرداني از خدمات علمي و فرهنگي و پژوهشي دانشگاه آزاد به آموزش عالي كشور، برگزاري كارگاه هاي آموزشي ويژه روش تحقيق براي دانش آموزان مدارس سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي و كمك به ثبت اختراعات و نوآوري هاي دانش آموزان را از برنامه هاي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران كشور اعلام كرد.
وي مردمي و اجتماعي كردن دانش به منظور ارتقاي زيرساختهاي علم و فناوري در كشور را از ديگر رويكردهاي اساسي بنياد ملي علم ايران برشمرد.
علمي**1055**1440
۰ نفر