۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82152740
T T
۰ نفر

آذربايجان غربي ركوردار پرداخت فطريه

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82152740
آذربايجان غربي ركوردار پرداخت فطريه

تهران - ايرنا - مدير كل انفاق،‌صدقات و امور اجرايي مشاركت هاي كميته امداد امام خميني (ره)‌ استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، تهران و فارس به ترتيب داراي بيشترين زكات جمع‌آوري شده در سال جاري هستند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، ابوالقاسم رستگار در ارتباط با ميزان فطريه جمع آوري شده امسال گفت: در آمار اوليه مردم همزمان با عيد سعيد فطر بيش از 310 ميليارد و 792 ميليون ريال زكات فطره عام و سادات خود را به مراكز و دفاتر كميته امداد امام خميني (ره) پرداخت كردند.
وي ادامه داد: از مجموع مبالغ جمع آوري شده زكات فطره عام و سادات بيش از 27 ميليارد ريال آن فطريه عام و سادات و بقيه اختصاص به كفاره ، مراكز نيكوكاري و انتظامي داشته است.
وي در ارتباط با بيشترين زكات جمع آوري شده در مراكز استانها و شهرستانها گفت: استانهاي آذربايجان غربي، كردستان، تهران و فارس به ترتيب داراي بيشترين زكات جمع‌آوري شده در سال جاري هستند.
مديركل انفاقات، صدقات و امور اجرايي مشاركتهاي كميته امداد با اشاره به اينكه سال گذشته نيز مردم روزه دار و متدين كشورمان 300 ميليارد ريال زكات فطره به كميته امداد پرداخت كردند افزود: آمار اوليه سال گذشته 150ميليارد ريال بوده كه با توجه به مبلغ جمع آوري امسال يك رشد 106درصدي را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه طبق فتواي رهبر معظم انقلاب و مراجع تقليد، كميته امداد مسئول جمع آوري فطريه در سطح كشوراست گفت: مبالغ جمع آوري شده در اسرع وقت در همان محل و استان توزيع شده است.
جمع آوري زكات فطره در سطح كشور با مسئوليت دبيرخانه شوراي زكات هر استان انجام مي شود و مبالغ جمع آوري شده در مساجد، توسط هيات امنا و تحت نظارت امام جماعت مسجد حداكثر همان روز (عيد فطر) توزيع شود.
امسال كميته امداد در كنار روش هاي سنتي جمع آوري زكات ، براي نخستين باراقدام به راه اندازي روشي جديد (سيستم USSD) ، براي جمع‌آوري زكات فطريه كرده است بطوري كه هموطنان از طريق شماره گيري #1*8877* زكات فطريه، فطريه سادات، كفاره عمد و كفاره غيرعمد خود را با مشخص كردن استان، شهرستان و حتي محل سكونت خود، پرداخت كرده اند.
اجتمام**3377 ** 1569
۰ نفر