۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82153609
T T
۰ نفر

مازندران میزبان جشنواره سفره ایرانی

۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82153609
مازندران میزبان جشنواره سفره ایرانی

ساری – ایرنا – مدیر كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری جشنواره منطقه یك سفره ایرانی در این استان خبرداد و گفت: این جشنواره این هفته به مدت سه روز (30 تیر تا اول مرداد) در رامسر برگزار می شود .

دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كشور با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی در رستوران ها و هتل ها ، جشنواره سفره ایرانی را در هشت منطقه برگزار می كند .
وی ادامه داد: مازندران به عنوان برگزاركننده رقابت های منطقه یك این جشنواره میزبان آشپزان رستوران های استان های گیلان ، قزوین ، گلستان و مازندران است .
به گفته مدیر كل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران جشنواره سفره ایرانی در بخش های مختلف برگزار می شود كه علاوه بر فعالان عرصه آشپزی و رستورانداری سعی شده تا از نظرات مردم نیز دراین حوزه استفاده شود .
وی افزود : مسابقه پخت غذا توسط آشپزهای نمونه هر استان بخش اصلی جشنواره سفره ایرانی است كه با حضور داوران ملی انجام می شود .
بزرگ نیا اظهارداشت : در این بخش هر آشپز پخت و آماده كردن غذای اصلی ، دسر ، پیش غذا و نوشیدنی را انجام می دهد .
وی عرضه صنایع دستی و غذایی مرتبط با رستورانداری در 27 غرفه را به عنوان بخش حاشیه ای جشنواره غذای ایرانی نام برد و افزود : استان های شركت كننده از این فرصت برای معرفی و نمایش تولیدات بومی و سنتی خود استفاده می كنند .
مدیر كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران برپایی 50 غرفه برای فعالان عرصه پخت غذاهای محلی و رستوران ها به عنوان بخش بیرونی این جشنواره نام برد و ادامه داد: این جشنواره روز انه در دو نوبت در بام سبز رامسر برگزار می شود .
وی افزود : برگزاری كارگاه های آموزشی و علمی هر صبح و بازدید عمومی از ساعت 17 تا 23 در این جشنواره انجام می شود .
به گفته بزرگ نیا اجرای موسیقی ،برپایی نمایشگاه صنایع دستی و حضور گروه های آئینی مرتبط با غذاهای بومی از جمله برنامه های جنبی جشنواره سفره ایرانی در مازندران است .
مازندران به عنوان یكی از چهار استان شركت كننده در جشنواره منطقه یك سفره ایرانی با غذاهای ماهی شكم پر ، مرغ اناردون و كئی پلا به عنوان غذای اصلی شركت می كند .
آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود .
2096/1899
۰ نفر