۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۶
کد خبر: 82154561
T T
۰ نفر
امام جمعه اروميه: اقدامات فرهنگي قرآن محور باشد

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: قرآن محور وحدت و زبان مشترك بين همه مذاهب اسلامي است و به همين علت برنامه ها و اقدامات فرهنگي بايد قرآن محور برگزار شود.

حجت الاسلام سيدمهدي قريشي روز دوشنبه در جلسه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني آذربايجان غربي افزود: بايد بر محور قرآن كريم به عنوان كلام خداوند متعال حركت كنيم تا زمينه توفيق بيشتر در فعاليت ها فراهم شود.
وي اضافه كرد: هزينه كردن در راستاي ترويج فرهنگ متعالي قرآني در جامعه، سرمايه گذاري است و بايد هرچه بيشتر در اين خصوص تلاش كرد.
وي اظهار كرد: انجام فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي با الهام از تعاليم قرآني مي تواند زمينه حل بسياري از مشكلات در جامعه اسلامي را فراهم كند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به اينكه گوشزد كردن مشكلات موجود در جامعه براي حل آنها امري مهم و ضروري است، ادامه داد: در كنار اين مشكلات، ظرفيت ها و موفقيت ها به ويژه در حوزه فرهنگي و قرآني در استان را بايد مطرح كنيم تا روحيه شادي و نشاط نيز در جامعه ايجاد شود.
حجت الاسلام قريشي تاكيد كرد: زندگي قرآني مديران، مسئولان و مردم در افزايش موفقيت هاي فرهنگي و قرآني در جامعه بسيار موثر است و نبايد از آن غافل بود.
وي با قدرداني از مسئولان فرهنگي و قرآني آذربايجان غربي گفت: جلسات مربوط به فعاليت هاي اين بخش به طور منظم برگزار مي شود و اميدواريم كه مصوبات آنها نيز با دقت و سرعت به اجرا درآيد تا در رسيدن به اهداف برگزاري اين جلسات توفيقات لازم كسب شود.
حجت الاسلام محمدباقر كريمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي هم در اين جلسه گزارشي از فعاليت نهادهاي مسئول در استان در زيرمجموعه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني استان ارائه كرد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي يكي از استان هاي موفق در حوزه ترويج فعاليت هاي قرآني در كشور به شمار مي رود به طوري كه در چند سال اخير دو نفر از قاريان برتر جهان اسلام و برگزيده مسابقات بين المللي اوقاف از اين استان بوده اند.
8137/1905