۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۲
کد خبر: 82155767
T T
۰ نفر
آموزش مهارت زندگي راهبرد كليدي در پيشگيري از آسيب اجتماعي است

خمين - ايرنا - رئيس بهزيستي خمين گفت: آموزش مهارت زندگي راهبرد كليدي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

اسماعيل خانجاني روز سه شنبه در آيين تجليل از نخبگان و عوامل اجرايي برتر اداره بهزيستي و اصحاب رسانه شهرستان خمين افزود: مهارت ورزي پايه رويارويي با مشكلات و تقويت خود باوري است و به عنوان سرمايه مهم اجتماعي بايد همگاني شود.
وي ادامه داد: پارسال سه هزار و 500 نفر از افراد واجد شرايط در حوزه شهري و روستايي خمين آموزش مهارت زندگي فراگرفتند.
خانجاني گفت: مهارت برقرار ارتباط و نه گفتن در شرايط بحران، و سازگاري با فرهنگ و محيط از مسايلي است كه مي تواند از بسياري از آسيب هاي اجتماعي پيشگيري كند.
رئيس بهزيستي خمين گفت: 800 نفر نيز در سال گذشته از آموزشهاي پيش از ازدواج كه نقش مهمي در سلامت خانواده دارد، برخوردار شدند.
خانجاني افزود: پيشگيري بهترين راهكار براي كاهش آسيب هاي آجتماعي، جرائم و معلوليت ها است و طرح هاي متنوعي براي كاهش معلوليت توسط اين نهاد خدماتي انجام مي شود.
خانجاني گفت: طرح غربالگري از اضطراب كودكان امسال با سهميه 110 كودك 5 تا 6 سال در خمين آغاز شده كه تاكنون 35كودك مشكوك به اضطراب شناسايي و به مراكز درماني ارجاع داده شده است.
وي ادامه داد: مراكز مشاوره ژنتيك با هدف زيرپوشش قراردادن اقشار در معرض آسيب و معلوليت راه اندازي آغاز به كار كرده تا بسياري از معلوليت ها و بيماري هاي خاص با مشاوره ژنتيك پيشگيري شود.
رئيس بهزيستي خمين گفت: پيشگيري از معلوليت ها و بيماري هاي خاص به لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است و بر همين اساس براي پيشگيري از فرزندآوري معلول در يك سال گذشته، 60 زوج به مركز مشاوره ژنتيك در استان معرفي شد.
وي افزود: رسانه ها نقش پررنگي در بحث آموزش و پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي دارند و مهمترين ابزارهاي جلوگيري و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شوند.
وي گفت: اصحاب رسانه بايد با نگاه واقع بينانه براي اصلاح امور، آسيب هاي اجتماعي را در جامعه مديريت و با فرهنگ سازي و بسترسازي از شيوع آنها جلوگيري كند.
در اين آئين از نخبگان معلول بهزيستي، كارمندان نمونه و اصحاب رسانه تجليل شد.
هفت هزار نفر در شهرستان خمين زير پوشش نهاد حمايتي و خدماتي بهزيستي قرار دارند.
از 22 تا 28 تيرماه هفته بهزيستي نامگذاري شده است.
7277/6199/6013/