۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82156482
T T
۰ نفر

همایش ورزش صبحگاهی استان یزد برگزار شد

۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82156482
همایش ورزش صبحگاهی استان یزد برگزار شد

یزد - ایرنا- همایش ورزش صبحگاهی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی روز چهارشنبه در پارك غدیر یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، این همایش به مناسبت بزرگداشت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و همزمان با هفته ملی المپیك به همت هیات ورزشهای همگانی و پهلوانی و زورخانه ای یزد و مشاركت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
در این همایش فرهنگی ورزشی ابتدا نرمش و دو با حضور ورزشكاران آغاز و سپس با نوای مرشد حجتی، حاضران به ورزش صبحگاهی پرداختند و همچنین حركات زورخانه ای توسط باستانی كاران انجام شد .
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان یزد هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگی باستانی در بین مردم و جوانان در محل پارك های عمومی شهرستان ذكر كرد.
محمد حسین ارزانش اظهار داشت: سه هزار و 500 باستانی كار در افزون بر 60 زورخانه در تمام مناطق و شهرستان های استان یزد در طول سال فعالیت دارند .
این مسئول به نامگذاری روز 17 شوال به عنوان روز پهلوانی اشاره و گفت: از 17 شوال به مدت یك هفته برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی در استان یزد برگزار می شود .
ارزانش به تجلیل از باستانی كاران ، تكریم خانواده های شهدا ، برگزاری مسابقات ، جشن های باستانی و برخی برنامه های عمومی درسطح پارك ها اشاره كرد .
همایش ورزش صبحگاهی یزد با حضور مدیركل ورزش و جوانان استان ، مسئولان اجرایی و ورزشی و ورزشكاران زورخانه های استان و پارك های یزد برگزار شد.
17 شوال سالروز مبارزه حضرت علی (ع) با عمرو بن عبدود، اول مبارز عرب است كه حضرت علی (ع) با پهلوانی او را شكست می دهند.
7536/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها