۲ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۸
کد خبر: 82159827
T T
۰ نفر

20 هكتار از مراتع شهرستان طارم طعمه حریق شد

۲ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۸
کد خبر: 82159827
20 هكتار از مراتع شهرستان طارم طعمه حریق شد

زنجان - ایرنا - سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 20 هكتار از مراتع روستای بالا كوه در شهرستان طارم به صورت عمدی توسط رهگذارن یا چوپانان و گردشگران طعمه حریق شد.

خلیل آقاجانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی یكی از علت های تخریب مراتع است كه به وسیله گردشگران، چوپانان، رهگذران و دیگر افراد حاضر در مرتع به صورت عمدی و غیرعمدی انجام می شود.
وی یادآورشد: با توجه به بارندگی مناسب در فصل بهار امسال و پراكنش خوب آن، پوشش گیاهی در مراتع استان زنجان چشمگیر و قابل توجه است.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: مراتع روستای بالاكوه در شهرستان طارم جزو مراتع متوسط به شمار می رود كه آتش 20 هكتاری مراتع با تلاش نیروهای یگان حفاظت و همكاری اهالی این روستا خاموش شد.
آقاجانلو ادامه داد: زنجانی‌های دوستدار طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص تخریب، آتش سوزی، تصرف و دیگر موارد در منابع طبیعی موارد را از طریق سامانه 1504 در سراسر استان زنجان جهت بررسی موضوع گزارش دهند.
كل اراضی مرتعی، كشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هكتار است كه از این مقدار یك میلیون و 200 هزار هكتار شامل مراتع و جنگل‌هاست.
این مراتع شامل 22 درصد مراتع درجه یك، 37 درصد مراتع درجه دو و 41 درصد نیز مراتع درجه سه است.
شهرستان طارم 137 هزار هكتار اراضی ملی دارد.
این شهرستان با بیش از 54 هزار نفر جمعیت در منطقه شمالی استان زنجان در همسایگی استان گیلان، قزوین و اردبیل واقع شده و با برخورداری از آب و هوای نیمه گرمسیر دارای شرایط اقلیمی متفاوت از سایر نقاط استان زنجان است.
7325/6085