۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲
کد خبر: 82160495
T T
۰ نفر
انهدام كالاهای فاقد مجوز مصرف در چهار ماهه ابتدای امسال 58 درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی از رشد 58 درصدی امحای كالاهای فاقد استاندارد و مجوز بهداشت در چهار ماهه ابتدای امسال در همسنجی با پارسال خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان اموال تملیكی، «امین دلیری» افزود: براساس قانون تاسیس سازمان، كالاهای قاچاق قطعیت یافته و نیز كالاهای متروكه گمركات كشور برای تعیین تكلیف به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی اعلام می شود. این سازمان در صورت كسب نكردن مجوزهای بهداشتی و صلاحیت استاندارد، در راستای صیانت از سلامت جامعه و مصرف كنندگان، اقدام به انهدام آن كالاها می كند.
به گفته این مقام مسوول، در چهار ماه نخست امسال بیش از 41 میلیارد و 165 میلیون ریال كالا با حضور مسوولان ذیربط منهدم شده كه با توجه به حجم انبوه ورود كالا از گمركات استان هرمزگان به كشور، بیشترین میزان انهدام از نظر ریالی مربوط به این استان بودهی است.
ریس هیات مدیره سازمان اموال تملیكی با اشاره به اقلام كالاهای انهدامی بیان داشت: اغلب كالاهای انهدامی شامل مواد غذایی، لوازم آرایشی غیر استاندارد و غیر بهداشتی، مواد شیمیایی و داروهای فاسد و تاریخ گذشته، لباس های مستعمل، میوه و اقلام ضد فرهنگی است كه در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه توسط مدیریت های استانی این سازمان منهدم می شود و این اقدام از جمله ماموریت ها و وظایف مهم حاكمیتی سازمان اموال تملیكی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، پیش تر معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در سازمان اموال تملیكی با اشاره به اهمیت مبارزه با پدیده قاچاق كالا و ارز در كشور بیان داشته بود، هر قدر سیاستگذاری ها در این حوزه منسجم تر باشد، كارایی مبارزه با قاچاق بیشتر می شود و نقش سازمان اموال تملیكی نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.
اقتصام ** 3065 **1561
۰ نفر