۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82160686
T T
۰ نفر
امكان آبگيري خودروهاي آتش نشاني در نقاط مختلف آبيدر فراهم شد

سنندج- ايرنا- مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري سنندج گفت: با هدف تسريع در اطفاء حريق با نصب كوبل، امكان آبگيري خودروهاي آتش نشاني در نقاط مختلف كوه آبيدر فراهم شد.

عرفان فتحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكي از مهمترين مشكلات پارك هاي جنگلي سطح شهر به خصوص آبيدر آتش سوزي در فصل تابستان است كه متاسفانه در چند سال اخير وقوع آتش سوزي هاي مكرر آسيب جدي به اين پارك ها وارد كرده است.
وي اظهار كرد: از ابتداي سال جاري و با هدف حفظ و صيانت از پارك هاي جنگلي در مقابل حوادث آتش سوزي برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفت و اين سازمان اقدامات لازم را در خصوص مقابله با حوادث احتمالي در فصل تابستان انجام داد.
او گفت: ايجاد پايگاه هاي ديده باني و استقرار 10 نفر از پرسنل اين سازمان با لباس هم شكل اطفا ء حريق و تجهيزات كامل شامل خودرو، موتور سيكلت و آتش كوب و گشت زني به صورت شبانه روزي از اقدامات اين سازمان در جهت مقابله با آتش سوزي در پارك هاي جنگلي سطح شهر است.
فتحي در ادامه تصريح كرد: كوبل ها در بالاترين نقاط آبيدر نصب شده و خودروهاي آتش نشاني ديگر نيازي به بازگشت به ايستگاه در مواقع بروز آتش سوزي نداشته و در نقاط مختلف آبيدر مي توانند نسبت به آبگيري و ادامه عمليات اطفاء حريق اقدام نمايند.
وي افزود: بسياري از لوله هاي انتقال آب جهت آبياري درختان بالا دست آبيدر دچار فرسودگي و شكستگي شده بود كه با تعمير اين لوله ها عمليات آبياري تمام درختان و مراتع به خصوص قسمت هاي سوخته آبيدر در سال جاري انجام شد.
وي از وقوع 80 مورد آتش سوزي در پارك هاي جنگلي شهر سنندج در سال جاري خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و ايجاد پايگاه ديده باني، اين آتش سوزي ها به سرعت و در كمترين زمان ممكن مهار شده است.
مدير عامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري سنندج با بيان اينكه در سال جاري سه مورد آتش سوزي وسيع در پارك هاي جنگلي تپه الله اكبر و نيشتمان هم رخ داد گفت: نيروهاي اين سازمان با همكاري سازمان آتش نشاني نسبت به مهار آن اقدام نمودند.
او مشاركت و همكاري شهروندان در جلوگيري از بروز حوادث آتش سوزي در پارك هاي جنگلي را بسيار مهم دانست و ابراز اميدواري نمود با اقدامات صورت گرفته بتوانيم از پارك هاي جنگلي اين منابع گرانبها و خدادادي به بهترين شكل ممكن حفاظت كنيم.
كوه آبيدر دو هزار و 350متر ارتفاع دارد و از سال 75 در دامنه آن پاركي جنگلي به همين نام در شهر حدود 500 هزار نفري سنندج مركز استان كردستان ساخته شده است.
3033/1904