۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82164742
T T
۰ نفر
معاون وزیر ورزش: زهرا نعمتی نماد توانمندی یك زن مسلمان در المپیك است

تهران - ایرنا – معاون امور ورزشی بانوان وزیر ورزش و جوانان،گفت:‌ نشان دادن توانمندی زنان مسلمان محجبه در جهان كار بسیار سختی است اما زهرا نعمتی به عنوان پرچمدار و قهرمان ورزشی ایران بهترین نماد و معرف توانمندی زنان مسلمان در جهان است.

به گزارش ایرنا، رباب شهریان امروز (سه شنبه) در بازدید از اردوی آماده سازی تیراندازی و دیدار با زهرا نعمتی كماندار دارای سهمیه المپیك و پارالمپیك در سایت تیراندازی آزادی گفت:‌ نعمتی نه تنها پرچمدار كاروان ورزشی ایران است بلكه نماد عزم و توانایی زنان ایرانی است كه توانسته همزمان سهمیه المپیك و پارالمپیك را كسب كند و این كاری است كه حتی در سراسر جهان به ندرت ورزشكاری موفق به كسب چنین موفقیت بزرگی می شود.
وی دلیل پرچمداری نعمتی در المپیك را انگیزه و اعتماد به نفس بالا و توانمندی مثال زدنی این ورزشكار زن عنوان كرد و افزود:‌پرچمداری كاروان ورزشی ایران در المپیك از میان تمامی رشته ها به تیراندازی با كمان رسید زیرا همه مدیران ورزشی در این زمینه اتفاق نظر داشتند كه باید توانمندترین ورزشكار ایرانی حاضر در المپیك پرچمداری كاروان را به عهده گیرد و در زمینه درمورد نعمتی همه این اشتراك نظر را داشتند.
شهریان با آرزوی موفقیت برای بانوی كماندار ایران در المپیك و پارالمپیك ریو،‌‌گفت:‌ پرچمداری نعمتی به دلیل زن بودن وی نبوده، بلكه برای توانمندی بی بدیل این ورزشكار است ضمن اینكه نشان می دهد كه حجاب محدودیتی برای زنان نیست و آنان این فرصت را دارند تا براساس توانایی هایشان در عرصه های مختلف فعالیت كرده و موفقیت های بزرگی را بدست آورند.
معاون وزیر ورزش ادامه داد:‌ در المپیك های قبلی تنها خوشحالی ما این بود كه زنان ایرانی موفق به كسب سهمیه و حضور در المپیك شده اند اما در المپیك ریو همگی دلهره و امید كسب اولین مدال زنان كشور را داریم كه امیدوارم با تلاش نمایندگان زن ایرانی در این رقابت ها این مهم محقق شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان تاكید كرد:‌نباید از نقش گسترده و حمایت رسانه های ورزشی از جمله رسانه ملی غافل شویم زیرا انعكاس خوب اخبار و گزارش ها از حضور و موفقیت زنان در رقابت هایی چون بازیهای آسیایی و مسابقات انتخابی المپیك انگیزه ورزشكاران را ارتقا داده است.
شهریان ادامه داد:‌امروز نگاه مردم و خانواده ها با حمایت ویژه رسانه ها نسبت به ورزش زنان متحول شده و این تغییر در نگاه مردم موجب حمایت بیشتر خانواده ها از زنان برای حضور در عرصه های ورزشی می شود.
وی با اشاره به حضور یك تیم خبری در كنار كاروان ورزشی ایران در المپیك و پارالمپیك ریو گفت:‌ در سال های اخیر ورزشكاران با مشكلات مختلفی از جمله فضا و امكانات ورزشی مواجه بوده اند اما خوشبختانه نعمتی در چنین شرایطی با حمایت های ویژه فدراسیون تیراندازی با كمان توانسته با حضور در اردوهای آماده سازی داخلی و خارجی و مسابقات تداركاتی به آمادگی بسیار خوبی برسد و نتیجه این برنامه منسجم و دقیق فدراسیون كسب دو سهمیه المپیك و پارالمپیك بوده است.
شهریان حضورش در اردوهای آماده سازی ورزشكاران المپیكی را از وظایف مدیران وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك عنوان كرد و گفت:‌وقتی این ورزشكاران با تمام توان و انگیزه بالا در اردوها تمرینات خود را پیگیری می كنند بازدید مسئولان و مدیران ورزشی از این اردوها انگیزه آنان را تقویت می كند ضمن اینكه اگر ورزشكاران مساله یا مشكلی داشته باشند از نزدیك در جریان آن قرار می گیریم .
وی درخصوص حضورش در اردوی آمادگی نعمتی كماندار معلول المپیكی كشورمان نیز گفت:‌ نعمتی تنها ورزشكار معلول المپیكی كشور است و فدراسیون و مسئولان ورزش كاروان المپیك تمامی كارهای لازم و سیستم های حمایتی برای حضور بی دغدغه نعمتی در ریو را فراهم كرده اند.
نایب رئیس كمیته ملی المپیك ادامه داد:‌ ما امیدواریم زنان ورزشكار ایرانی در المپیك موفقیت كسب كرده و برای كشور افتخار آفرینی كنند اما باور داریم كه زنان ما پیش تر و با كسب سهمیه المپیك و پارالمپیك برای كشور افتخار آفرینی كرده اندو مردم و مسئولان ورزش كشور متوجه این افتخار آفرینی آنان هست.

** 6 نایب رئیس زنان فدراسیون رشته های المپیكی به ریو می روند
شهریان گفت: ‌زنان ورزشكار ایرانی در 6 رشته موفق به كسب سهمیه شده اند و نایب رئیسان فدراسیون این رشته ها در راستای تاثیر حمایتی همراه این ورزشكاران به ریو می روند.
وی ادامه داد:‌همچنین با توجه به محدودیت در اعزام ، روانشناس ، پزشك ، ماساژور ، فیزیوتراپ برای تك تك رشته ها اعزام نمی شود و همانطور كه از قبل گفته شد این افراد همراه با كاروان به این رقابت ها اعزام می شوند و قطعا می توانند حمایت های لازم را از ورزشكاران داشته باشند.
سی و یكمین دوره رقابت های المپیك با حضور بیش از 10 هزار ورزشكار از 206 كشور جهان از 15 تا 31 مرداد ماه در شهر بندری ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود و زهرا نعمتی تنها كماندار ایرانی شركت كننده در این رقابت ها است.
ورزشی **1828 ** 1701