۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۶
کد خبر: 82165274
T T
۰ نفر
كره شمالی: آزمایش هسته ای بعدی به رفتار آمریكا بستگی دارد

پكن - ایرنا - وزیر امور خارجه كره شمالی امروز سه شنبه در سخنانی شدید اللحن اعلام كرد كه آزمایش بعدی هسته ای این كشور به رفتار و اقدامات آمریكا بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، آمریكا و كره جنوبی بتازگی اعلام كردند نقل و انتقالاتی را در سایت اتمی «پونگ گیه ری» ثبت كرده اند كه حاكی از آمادگی كره شمالی برای پنجمین آزمایش هسته ای از سال 2006 به این طرف است.
«ری یونگ هو» ساعاتی پس از آن اظهار نظر كرد كه جان كری وزیر خارجه آمریكا در حاشیه اجلاس امنیتی آ.سه.آن در لائوس به كره شمالی هشدار داده بود آزمایش هسته ای این كشور عواقب سختی برای پیونگ یانگ خواهد داشت.
وی در مصاحبه ای پس از شركت در این مجمع امنیتی گفت: متاسفانه رفتارها و اقدامات آمریكا به گونه ای است كه بتدریج همه امیدها را در خصوص عاری سازی شبه جزیره كره از سلاح های هسته ای به یاس تبدیل می كند.
خبرگزاری كره شمالی با انتشار اظهارات وی آورده است كه آمریكا با سیاست های خصمانه خود اوضاع را به مراتب بدتر كرده است.
وزیر امور خارجه كره شمالی در اظهارات خود تحریم های آمریكا علیه «كیم جونگ اون» رهبر این كشور را بزرگترین اقدام خصمانه علیه پیونگ یانگ دانست.
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود ضمن ابراز نگرانی از سیاست های آمریكا گفت كه واشنگتن باید بدون اتلاف وقت نیروهای نظامی خود را كه شمار آنها به 28 هزار و 500 نفر می رسد از شبه جزیره كره خارج كند.
وزیر امور خارجه كره شمالی گفت كه ما شاهد تشدید سیاست های خصمانه و افزایش تهدیدهای نظامی و هسته ای آمریكا در منطقه هستیم.
«كیم جونگ اون» تصریح كرد: ما می توانیم این را از تحریم های سرسختانه آمریكا علیه خود و اقدام بزرگ خصمانه تحریم این كشور علیه رهبر كره شمالی به بهانه حقوق بشر درك كنیم و ببینیم كه آمریكا چطور مانع توسعه اقتصادی كره شمالی می شود .
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا كشورش قصد یك آزمایش هسته ای دیگر را دارد، ‌گفت: هر اقدامی در این ارتباط بستگی تمام و كمال به رفتار و عملكرد آمریكا دارد.
«یون بیونگ سه» وزیر خارجه كره جنوبی نیز امروز در مجمع امنیتی آ.سه.آن خواستار ارسال یك پیام بسیار قوی به كره شمالی شد تا برنامه هسته ای تسلیحاتی خود را رها كند.
آساق**231**1597