۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82166565
T T
۰ نفر
بیش از 60 میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای رفسنجان اختصاص یافت

كرمان - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رفسنجان گفت: امسال اعتباری بیش از 60 میلیارد ریال برای رفع مشكل كم آبی روستاهای حومه غربی این شهرستان اختصاص یافته است.

حمید خدادادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی امسال اولین بار دولت در اعتبارات ملی ردیف جداگانه ای را به آب و فاضلاب های روستایی تخصیص داد كه سهم شهرستان رفسنجان از اعتبارات ملی امسال 60 میلیارد ریال است.
وی تصریح كرد: اختصاص این اعتبار تحول عظیمی در آبرسانی به روستاها خواهد بود.
وی گفت: با توجه به خشكسالی، گرمای هوا، كم شدن آبدهی چاه ها و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی در خیلی از روستاها به ویژه روستاهای اطراف شهر رفسنجان دچار مشكل هستیم.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رفسنجان افزود: یكی از دغدغه های مهم اهالی روستاهای حومه غربی شهرستان رفسنجان از جمله اسلام آباد، احمدآباد رضوی، تاج آباد، عیش آباد، شهرك ایثارگران، قوام آباد و محی آباد تأمین آب آشامیدنی در تابستان است.
وی بیان كرد: در رفسنجان دو مجتمع بزرگ آبرسانی حومه غربی و حومه شرقی اطراف شهر را داریم كه جمعیت 22 هزار خانوار در 80 روستا را زیر پوشش دارند.
خدادادی گفت: حومه غربی دارای 33 روستا در قالب یك مجتمع و حومه شرقی نیز دارای 45 روستاست.
وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به روستاهای اسلام آباد، احمدآباد رضوی، تاج آباد، عیش آباد، شهرك ایثارگران، قوام آباد و محی آباد با تانكر انجام و روزانه توسط چهار تانكر آب آشامیدنی از 10 تا 30 هزار لیتری به این روستاها آبرسانی می شود.
وی افزود: در حومه شرقی نیز به ندرت كم آبی در روستاها مشاهده می شود و در مجموع شامل 46 روستاست.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرای خط لوله از ابتدای تابستان امسال تصریح كرد: عملیات تا تیر ماه سال آینده به اتمام می رسد و آب آشامیدنی از طریق این لوله به اسلام آباد و احمدآباد رضوی می رسد، ظرفیت آب در خط لوله اسلام آباد آزاد و به روستاهای عیش آباد و محی آباد و ... می رسد و مشكل این روستاها نیز رفع خواهد شد.
7433/3028