۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82166637
T T
۰ نفر
ساماندهي متكديان و آسيب ديدگان اجتماعي نيازمند عزم مسئولان است

كرج-ايرنا-معاون سياسي انتظامي فرمانداري فرديس گفت: ساماندهي متكديان و آسيب ديدگان اجتماعي نيازمند عزم راسخ همه نهادهاي متولي است .

به گزارش ايرنا،محمدرضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در نشست ساماندهي آسيب ديدگان اجتماعي در سالن اجتماعات فرمانداري اين شهرستان، افزود: شهرداري و شوراي شهر وظيفه خطيري در اين خصوص دارند و ادارات بهزيستي ، كميته امداد و صدا و سيما بايد فعالانه در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه و آگاهي بخشي به شهروندان ايفاي نقش كنند.
وي در ادامه افزود: با مشاركت و حمايت هاي مردمي مي توان از پتانسيل ها و ظرفيت هاي فرهنگي در جهت شناسايي مناطق آسيب خيز و برطرف كردن ناهنجاري ها اقدامات موثري را انجام داد.
فلاح نژاد گفت: بايد با اقدامات حمايتي، توانمند سازي و فرهنگ سازي مانع بروز تكدي گري در جامعه شد.
وي افزود: شناسايي و جمع آوري وظيفه ذاتي نيروي انتظامي و با همكاري بهزيستي و شهردار است كه تاكنون در اين زمينه اقداماتي انجام شده است.
وي اظهار كرد: حضور متكديان در سطح شهر علاوه بر برهم زدن چهره شهر، آسيب‌هاي اجتماعي را نيز به دنبال دارد كه بايستي ساماندهي متكديان از مهمترين اقداماتي باشد كه در دستور كار مديران و مسئولان قرار بگيرد.
معاون سياسي انتظامي فرمانداري فرديس ازهرگونه تلاش در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت: اين تلاشها قطعاً موجب ارتقاء سطح سلامت جامعه در حوزه هاي مختلف مي شود.
فلاح نژاد افزود: دستيابي به شرايطي كه موجب آرامش شهروندان مي شود بسيار حائز اهميت است و با ساماندهي افراد آسيب ديده اجتماعي نظيرمتكديان، كودكان كار و خيابان، افراد بي خانمان، معتادين و .. مي توان در تامين آرامش و آسايش شهروندان فعاليت هاي موثري انجام داد.
وي بر ضرورت جمع آوري متكديان به‌عنوان يك معضل اجتماعي توسط دستگاه‌هاي متولي تاكيد و افزود: همه دستگاه‌هاي بايد با تعامل سازنده و همكاري و بر اساس اراده جمعي اين معضل را به شكل مطلوب ساماندهي كنند.
وي اظهار كرد: مجامع خيرين حمايت از خانواده زندانيان و كتابخانه ها را در شهرستان فرديس راه اندازي شده است و همين طور خيرين مدرسه ساز در حال راه اندازي مي باشد.
فلاح نژاد از شهروندان شهرستان فرديس خواست در صورت مشاهده هر گونه متكدي و آسيب ديده اجتماعي با سامانه 137 تماس گرفته تا شهرداري نسبت به جمع‌آوري متكديان اقدام كند.
رييس اداره بهزيستي شهرستان فرديس نيز گفت: بهزيستي دو همايش براي بهبوديافتگان اجتماعي و خانواده هاي آسيب ديده تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) برگزار كرد.
عليرضا فتاح پور افزود: با شناسايي خانواده برخي از متكديان جمع آوري شده، اين افراد به خانواده خود تحويل و يا براي تامين نيازهاي مالي به كميته امداد حضرت امام(ره) شهرستان معرفي شدند.
وي در ادامه افزود: مقرر شد براي برخورد با متكديان شعبه ويژه اي در دادگستري فرديس داير شود.
وي گفت: اداره بهزيستي شهرستان تلاش مي كند تا بر فعاليت مهدكودك ها نظارت كرده تا خدمات مطلوب تري در اين مراكز ارائه شود.
فتاح پور اظهار كرد: كلاسهاي آموزشي قرآني براي مهدهاي كودك شهرستان فرديس داير مي شود.
نشست ستاد آسيب ديدگان اجتماعي با حضور بخشدار مركزي و مسئولان دستگاههاي مربوطه در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.
7413/1535