۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵
کد خبر: 82167915
T T
۰ نفر
تلاش ما تبدیل معبر مرزی مله خورد به بازارچه رسمی است

نماینده سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم كرد در آینده معبر مرزی مله خورد را به یك بازارچه رسمی تبدیل كنیم كه بدون شك در ایجاد رونق، شكوفایی و اشتغال برای كل شهرستان سروآباد تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشكلات معبر مرزی مله خورد گفت: باید به منظور توسعه هر چه بیشتر مرز مله خورد كالاها و اجناسی كه از طریق این مرز وارد شهرستان سروآباد می شوند، كالاهای خاصی باشند كه در مرزهای دیگر وارد نشوند.
او گفت: در صورت تمایل سرمایه داران و تاجران شهرستان سروآباد می توانیم نسبت به ایجاد و راه اندازی یك بازارچه كوچك مرزی در شهر سرواباد اقدام كنیم.
مرادی افزود: در مدت كوتاهی كه به عنوان نماینده مردم شهرستان های سرواباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی فعالیت دارم، همواره پیگیر بازگشایی مرزهای این دو شهرستان و استان كردستان بوده ام.
وی ادامه داد: آنچه را كه انجام می دهیم وظیفه خود می دانم و در مدت حضورم در مجلس شورای اسلامی، تمام تلاش و توان خود را برای جبران رای اعتمادی كه مردم سرواباد و مریوان به بنده داده اند، بكار خواهم بست.
نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یك فوریت لایحه منطقه آزاد تجاری مریوان بانه گفت: با لابی گری و رایزی های صورت گرفته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوشبختانه موفق شدیم فوریت اول طرح منطقه آزاد تجاری بانه مریوان را به تصویب برسانیم.
او اضافه كرد: بدون تردید تصویب منطقه آزاد تجاری بانه مریوان موجب اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای كل استان كردستان به ویژه دو شهرستان مرزی مریوان و سروآباد خواهد شد.
وی افزود: در این راستا تلاش كردیم مرز مله خورد روستای دزلی را نیز بازگشایی كنیم و خوشبختانه با حمایت ها و پیگیری های استاندار كردستان این معبر كولبری نیز در ماه گذشته به صورت رسمی بازگشایی شد.
مرادی با بیان اینكه هم اكنون واردات كالا و اجناس از معبر كولبری مله خورد آغاز شده و موجب اشتغال و درآمد برای اهالی دو روستای اطراف آن شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با پیگیری های لازم در آینده ای نزدیك شاهد صادرات كالا از این مرز به كشور همسایه باشیم.
به گفته وی، در آینده ای نزدیك و با رونق گرفتن مرز مله خورد سایر روستاهای اطراف آن از مزایای این مرز بهره مند خواهند شد.
این نشست با حضور نماینده شهرستان های سرواباد و مریوان در مجلس، بازاریان و كسبه، هیات امنای این مرز و شوراهای اسلامی شهرستان سروآباد و روستای دزلی در فرمانداری برگزار شد.
'مرز مله خورد' از توابع شهرستان سروآباد در حدود 10 كیلومتری روستای دزلی واقع شده و در مجاورت منطقه خرمال در كردستان عراق قرار دارد.
این مرز 15 سال پیش با حمله آمریكا به عراق مسدود شد و تیرماه امسال با پیگیری دولت به صورت رسمی بازگشایی شد.
استان كردستان 227 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد كه 24 كیلومتر آن در شهرستان سروآباد است.
سروآباد در 90 كیلومتری سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
1904