۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۰
کد خبر: 82170186
T T
۰ نفر
معامله‌های هفته گذشته برق در بورس انرژی بیش از 5 میلیارد ریال شد

تهران- ایرنا- حجم معامله‌های هفته‌ گذشته برق در بورس انرژی در نمادهای كم‌باری و بار پایه افزایش یافت و به بیش از پنج میلیارد ریال رسید.

به‌گزارش وزارت نیرو، خریداران و فروشندگان بورس انرژی هفته گذشته (دوم تا ششم مردادماه) فقط در سه روز یكشنبه، دوشنبه و سه شنبه در نمادهای كم‌باری و بار پایه معامله كردند.
در نماد «كم‌باری» روزانه معادل 15 هزار و 280 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 280 هزار ریال بر مگاوات ساعت و در نماد «بار پایه» روزانه معادل سه هزار و 912 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 340 هزار ریال بر مگاوات ساعت دست به دست شد و در نماد «میان باری» و «بار پیك» هیچ معامله‌ای انجام نگرفت.
بر پایه این گزارش، ارزش معامله‌های انجام شده در هفته گذشته بیش از پنج میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا، پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار، بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس كشور در چهار بخش اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محور كالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، در برنامه كاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت.
قرار است در مرحله نخست، برق به صورت سلف موازی معامله شود و سپس، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در عرصه بین المللی فعال می شود.
شركت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شركت مدیریت فناوری، شركت سپرده گذاری مركزی، شركت های كارگزاری، شركت مدیریت شبكه، شركت توانیر، مصرف كنندگان برق و تولیدكنندگان برق، بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.
هفته گذشته در نشستی با حضور نمایندگان بورس انرژی، توانیر و شركت مدیریت شبكه برق ایران سازوكار حضور صنایع بزرگ و خرده فروشان در معامله های بورس انرژی و تامین برق مشتركان دارای میزان مصرف بیش از پنج مگاوات از طریق بورس انرژی و معاملات دوجانبه بررسی شد.
اقتصام ** 3065 **1961
۰ نفر