۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82172247
T T
۰ نفر
عبدالسلام خواستار حمايت كميته انقلابي جنبش انصارالله يمن از توافق سياسي شد

تهرن- ايرنا- محمد عبدالسلام سخنگوي رسمي جنبش انصارالله يمن از كميته انقلابي اين جنبش خواست ضمن تداوم مقابله با متجاوزان ،از ارتش، امنيت وكميته هاي مردمي به ويژه توافق سياسي اخير ميان انصارالله وكنگره مردمي به رياست علي عبدالله صالح رئيس جمهوري سابق يمن به منظور حفظ دستاوردهاي انقلاب مردم ومبارزات آنها حمايت كند.

به گزارش شبكه خبري المسيره ،عبدالسلام در صفحه شخصي خود در فيسبوك تاكيد كرد كميته انقلابي توانست در مرحله تنگناي شديد تجاوزعربستان به يمن، كشور را اداره ،موسسات دولتي را تا حد زيادي حفظ و در رساندن اين كشور به ساحل صلح وامنيت در بدترين شرايط، امور كشور را مديريت كند.
عبدالسلام با اعلام تشكر جنبش انصارالله از كميته انقلابي ورئيس آن محمد علي الحوثي، از نقش شجاعانه اين كميته در مقابله با چالش هاي داخلي وخارجي وحل مشكلات كشور تا آغاز توافق سياسي ملي اخير تقدير كرد.
عبدالسلام با اشاره به شرايط استثنايي يمن در زمان تجاوز عربستان به اين كشور كه داراي آثار واضحي در زمينه هاي اقتصادي، نظامي، سياسي، امنيتي ، انساني واجتماعي است به خلاء ناگهاني كه با استعفاي عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي وفراري براي كشور ايجاد شد وكميته انقلابي توانست كشور درآن شرايط كشور را به نحو احسن اداره كند پرداخت.
انصارالله يمن و حزب كنگره سراسري مردمي هفته گذشته توافقنامه اي را امضا كردند كه بر اساس آن يك شوراي عالي سياسي اداره يمن را عهده دار مي شود.
اين تفاهم در حالي ميان انصارالله و حزب كنگره سراسري مردمي به رهبري علي عبدالله صالح، رئيس جمهور اسبق يمن منعقد شد كه گفت وگوهاي صلح يمن در كويت همچنان بدون دستيابي به توافقي مشخص روزهاي آخر خود را سپري مي كند.
عربستان سعودي از ششم فروردين ماه سال 1394 با تشكيل ائتلافي با حمايت دولت آمريكا، تجاوز هوايي و محاصره عليه مردم يمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن به حكومت اين كشور آغاز كرد كه تنها آثار آن را مي توان كشتار بي رحمانه حدود هفت هزار زن و كودك و شهروند يمني و زخمي شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر ديگر اعلام كرد.
بر اثر اين حملات بيش از 80 درصد از تاسيسات خدماتي، آموزشي، درماني و بيمارستان ها، انبارهاي دارو و غذا، مدارس و منازل مردم يمن ويران شده و مردم اين كشور در پي محاصره هوايي، زميني و دريايي در شرايط بحراني بسر مي برند.
خاورم** 1453**1566
۰ نفر