۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۹
کد خبر: 82173001
T T
۰ نفر
هنرستان ها مهارت آموزی در حوزه فناوری اطلاعات را دنبال كنند

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: هنرستان ها باید دانش آموزان را به سوی مهارت آموزی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی. سی. تی.) ترغیب كنند

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره مهارت های هنری هنرستان های كاردانش كشور در اردبیل با تاكید بر آشنایی دانش آموزان با بازار كار افزود: تهیه مواد اولیه و فروش محصول جزو مشكلات هنرآموزان است كه در این راستا باید آموزش و پرورش به سوی مهارت آموزی در حوزه فناوری اطلاعات و فروش محصولات در فضای مجازی گام بردارد.
وی بیان كرد: اشتغال با حمایت از تولید داخل ممكن می شود و تولید نیازمند پرورش نیروی انسانی ماهر است كه آموزش و پرورش در قالب هنرستان ها این فرصت را فراهم كرده اما این امر نیازمند مدیریت می باشد.
استاندار اردبیل عنوان كرد: در شرایطی كه دانش آموختگان دانشگاهی چشم انتظار استخدام دستگاه های دولتی هستند، فضا برای اشتغال هنرجویان فنی و كاردانش فراهم است و با به كار گرفتن فناوری در خدمت هنر می توان نسبت به ایجاد ارزش افزوده بالا اقدام كرد.
او در ادامه تشریح كرد: در دوران كشاورزی تحصیل جزو ضروریات زندگی نبود اما در دوران صنعتی شدن علوم دقیق در زندگی و كار روزانه جایگاه خود را یافتند اما در دوره فرا اطلاعاتی هنر زیر موج اشتغال دفن شد.
خدابخش اضافه كرد: یكسان سازی در آیین ها، شهرسازی و پوشش از جمله آسیب های این دوره است كه هنرجویان رشته های مهارتی می توانند در احیای این هنر نیز نقش آفرینی كنند.
دهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های كاردانش كشور كه با حضور 124 هنرجو از 26 استان به مدت 2 روز اردبیل برگزار شد، روز سه شنبه با معرفی نفرات برتر در 18 رشته شامل گرایش های فلز، فرش، چوب، نقاشی، عكاسی، طراحی، گرافیك، سفالگری، طراحی نقوش سنتی، تراش سنگ های قیمتی، طراحی طلا و جواهرسازی پایان یافت.
8123/6016