۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82173988
T T
۰ نفر
رقابت هاي ورزشي بومي محلي  سيستان و بلوچستان در چابهار آغاز شد

زاهدان- ايرنا- رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي سيستان و بلوچستان گفت: رقابت هاي ورزشي بومي محلي ويژه رده سني نوجوانان و جوانان استان همزمان با دهه كرامت امروز/چهارشنبه/ به مدت يك روز در چابهار آغاز شد.

محمد امير براهويي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 100 ورزشكار نوجوان و جوان پسر و دختر سيستان و بلوچستان در اين دوره از رقابت هاي بومي محلي در قالب 6 تيم از شهرستان هاي كنارك، چابهار و زاهدان و آموزش و پرورش استان شركت دارند.
وي افزود: ورزشكاران در اين دوره از رقابت هاي بومي محلي در سه رشته ورزشي وسطي، هفت سنگ و طناب كشي به مصاف حريفان خود مي روند.
رئيس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي محلي سيستان و بلوچستان ايجاد روحيه شور و نشاط در بين قشر جوان و نوجوان استان در دهه كرامت را از مهمترين اهداف برگزاري اين دوره از رقابت ها ذكر كرد.
بازي هاي بومي محلي از گذشته هاي دور به ويژه در روستاهاي سيستان و بلوچستان رواج داشته و بسياري از روستاييان براي تنوع، سلامتي جسم و روان و پركردن اوقات فراغت از اين بازي ها استقبال مي كنند.
تاكنون بيش از 150 بازي بومي محلي در سيستان و بلوچستان شناسايي شده به طوري كه تنوع اين رشته ها زمينه جذب بيش از چهار هزار و 600 ورزشكار سازمان يافته را در هيات ورزش روستايي، بومي و محلي فراهم كرده است.
هم اينك 40 هزار ورزشكار سازمان يافته در قالب حدود 50 هيات استاني و 500 هيات شهرستاني در سيستان و بلوچستان مشغول فعاليت هستند.
7316 /8005 /6081