۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸
کد خبر: 82177571
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از دفتر خبرگزاری ایرنا بازدید كرد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز همدان بازدید كرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان روز شنبه در دیدار با كاركنان ایرنا گفت: رسانه های عمومی امانتدار مردم هستند و این وظیفه خطیر و سنگینی برای رسانه هاست.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: یكی از مهمترین وظایف رسانه ها اطلاع رسانی به موقع است و چه بسا خبرنگارانی كه با این اطلاع رسانی های به موقع می توانند جان انسان های زیادی را نجات دهند.
وی عنوان كرد: رسانه حقیقی رسانه ای است كه از تحریف كردن اخبار و جناحی شدن خودداری كند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینكه فعالیت در حرفه خبرنگاری نیازمند عشق به این حرفه است افزود: شغل خبرنگاری كاری نیست كه بتوان با تحمیل، آن را انجام داد.
وی تصریح كرد: رسانه ها باید به دنبال جلب افكار عمومی بوده و در این راه نیز به دنبال نشر مطالب مورد نیاز مردم باشند.
امام جمعه همدان جلب اعتماد مردمی را مهمترین سرمایه هر رسانه ای عنوان كرد و ادامه داد: شغل خبرنگاری به خاطر حضور در شرایط مختلف از جمله بلایا و میدان جنگ جزو پرمخاطره ترین مشاغل جامعه است.
وی تصریح كرد: رسانه ها سعی كنند تا خبرهای تولیدی خود را در چارچوب تقوا نشر داده و اجازه ندهند تا فعالیت های برخی مبنی بر ملاحظه كاری و یا بازی با آبروی دیگران نام همه رسانه ها را خدشه دار كند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی همدان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه 80 ساله ایرنا، گفت: هم اكنون این خبرگزاری با فعالیت گسترده در سطح كشور، دارای 30 نمایندگی در نقاط مهم و استراتژیك جهان است.
اكبر بهاروند با بیان اینكه ایرنا تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی در كشور است، ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره فراجناحی عمل می كند و به عنوان رسانه نظام ، صحت در اخبار و شفاف سازی سرلوحه فعالیت های این خبرگزاری است.
17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان در سال 1377 به دست گروهك طالبان است كه در تقویم ملی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7530/6993/1772
۰ نفر