۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82177783
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: صنعت گردشگري، مهمترين راه نجات سميرم از بيكاري است

سميرم، اصفهان-ايرنا-نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه صنعت گردشگري، مهمترين و بهترين راه نجات اين شهرستان از معضل بيكاري است.

به گزارش ايرنا، اصغر سليمي روز شنبه در همايش يكروزه فرصت هاي سرمايه گذاري كه با حضور سرمايه گذاران داخلي در سميرم برگزار مي شود، افزود: يكي از بهترين راه هاي نجات اين خطه از بيكاري، سرمايه گذاري در صنعت گردشگري و طبيعت گردي اين شهرستان است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به تك محصولي بودن سميرم در زمينه كشاورزي و وجود پتانسيل هاي موجود براي رونق صنعت گردشگري و سرمايه گذاري، توسعه اين خطه بر مبناي صنعت گردشگري، ضرورتي اجتناب ناپذير است.
به گفته اين نماينده مجلس؛ سرمايه‌گذاري بخش خصوصي سبب اشتغالزايي و توسعه پايدار شهرستان خواهد شد و ما از اين فرصت استفاده خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: يكي از مشكلات سميرم بدليل نبود اشتغال كافي، مهاجرت مردم از شهرها و روستاها و حاشيه نشيني در مركز استان است كه با توجه جدي به زمينه هاي مساعد گردشگري و سرمايه گذاري در اين زمينه مي توان از مهاجرت مردم جلوگيري كرد.
سليمي تاكيد كرد: در سال هاي گذشته در زمينه صنعت گردشگري و توسعه آن، به شهرستان سميرم بي مهري و كم توجهي شده است.
نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي به گويش هاي فارس، تركي و لري در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: فرهنگ هاي مختلف و حضور عشاير در سميرم مي تواند يك فرصت مهم براي توسعه صنعت گردشگري و ايجاد اشتغال در منطقه محسوب شود.
فرماندار سميرم نيز در اين نشست گفت: اين شهرستان از 52 منطقه نمونه و متنوع گردشگري منحصر به فرد برخوردار است.
محمدحسين نصرتي اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه 19 فرصت سرمايه‌گذاري براي بخش خصوصي در استان اصفهان پيش‌بيني ‌شده است كه 13 مورد از اين فرصت‌ها در شهرستان سميرم وجود دارد و شامل بخش‌هاي گردشگري، كشاورزي و آب و خاك است.
به گفته اين مسوول، سميرم در همسايگي استان‌هاي فارس، چهارمحال و بختياري و كهگيلويه و بويراحمد و اقع است و بر همين اساس بين كريدور اصلي شمال و جنوب كشور قرار دارد.
نصرتي ادامه داد: مردم و مجموع اداري اين شهرستان با آغوشي باز از ورود سرمايه‌گذاران بخش خصوصي به اين شهرستان استقبال مي‌كنند و حمايت‌هاي لازم را به عمل خواهند آورد.
بيش از 65 نفر از سرمايه‌گذاران كشور به همراه اعضاي اتاق بازرگاني و صنايع اصفهان بمنظور سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي گردشگري و صنعت به سميرم سفر كرده اند.
اين عده از بخش‌هاي مختلف اين شهرستان نظير كمپ گردشگري روستاي موروك، مجموعه فرهنگي گردشگري سام آرام، حمام و مسجد تاريخي كمال الملك علي سميرمي، شركت اسب چاپار و سد قره‌قاچ در شمال اين شهرستان ديدن كردند.
از جمله آثار تاريخي و طبيعي سميرم پارك تخت قراچه، چشمه 'خوانسار'، تخت سليمان آب ملخ ، 'حمام كمال الملك وزير'،'تل شاهي و وزيري'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سميرم، چشمه ' ناز ونك'، 'تالاب خان وردشت'، آبشار 'بي بي سيدان'، چشمه'بابا زرنگ كمه' ،چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو' ، 'لاي سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهيم، زيد ابن علي، سيداحمد و سيدمحمدخفر،بي بي ناز خاتون و بي بي گل خاتون كمه و حنا' است.
شهرستان كوهستاني و معتدل سميرم با يكصد هزار نفر جمعيت در جنوب استان اصفهان، شمال ياسوج، شرق اقليد و آباده فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختياري واقع است.
ت/7147/6027