۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۴
کد خبر: 82178918
T T
۰ نفر
نخستين جشنواره فرهنگ، رسانه، آموزش عمومي برگزار مي‌شود

تهران-ايرنا-معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برگزاري نخستين جشنواره فرهنگ، رسانه و آموزش عمومي با موضوعات صبر، سلامتي، انصاف، رزق حلال توسط فرهنگسراي رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حجت الاسلام حسن ناصري‌پور گفت: اين جشنواره در هشت رشته، عكاسي، رسانه‌هاي اجتماعي، فيلم و فيلمنامه‌نويسي، كارتون، نقاشي‌خط، طراحي پوستر، اينفوگرافي و موشن‌گرافي با دبيري استادان برجسته و به نام هر يك از اين رشته‌ها مرداد و شهريورماه سال جاري برگزار مي‌شود.
وي آموزش عمومي و ترويج فرهنگ صبر، سلامتي، انصاف، رزق حلال و بيان مفاهيم مرتبط با اين موضوعات به زبان هنر و رسانه را از جمله اهداف اين جشنواره عنوان كرد و افزود: اميدواريم با مشاركت و همياري هنرمندان و صاحبان قلم و اهالي رسانه بتوانيم در اين زمينه گام‌هاي مؤثري برداريم.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افزود: هر يك از بخش‌هاي جشنواره كه با دبيري يكي از استادان صاحب‌نام اين رشته برگزار مي‌شود، نحوه برگزاري و داوري متفاوتي دارد كه جزئيات هر يك از آنها از طريق فراخوان‌هايي در سايت resaneh.farhangsara.ir اطلاع‌رساني خواهد ‌شد.

*تمديد جشنواره ياد يار مهربان تا شهريورماه
مديرعامل موسسه نشر شهر از استقبال دانش آموزان از سيزدهمين دوره جشنواره ياد يار مهربان و تمديد آن تا پايان شهريورماه خبر داد.
سيدمجيد حسيني با اشاره به رويكردهاي متفاوت سيزدهمين دوره جشنواره ياد يار مهربان گفت: در اين دوره بر خلاف دوره‌هاي پيشين به جاي اهداي كتاب به كتابخانه‌ها كتاب به خود دانش آموز اهدا شد و دانش آموزان مقاطع هفتم و هشتم مجاز بودند تا سقف بيست هزار تومان كتاب از ميان كتاب‌هاي مورد تأييد وزارت آموزش‌وپرورش انتخاب كنند.
وي با بيان اينكه براساس برنامه ريزي هاي انجام شده جشنواره «ياد يار مهربان» خردادماه به پايان مي رسيد، افزود: حضور 130 هزار دانش‌آموز در جشنواره و دريافت كتاب، عضويت بيش از 3 هزار نفر در باشگاه آرزوهاي كتاب و ارسال حدود 4 هزار اثر هنري در كنار درخواست مكرر مديران مدارس موجب شد تا اين دوره از جشنواره تا شهريورماه تمديد شود.
مديرعامل موسسه نشر شهر گفت: هشتم مهرماه همزمان با برگزاري اختتاميه سيزدهمين دوره از جشنواره ياد يار مهربان، چهاردهمين دوره اين جشنواره آغاز مي شود.
حسيني افزود: طبق مصوبه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران امسال تعداد دانش‌آموزان و كتاب‌هاي اهدايي افزايش پيدا خواهد كرد و پايه‌هاي تحصيلي كه مجاز به شركت در جشنواره هستند نيز افزايش پيدا مي‌كند.

*انتشار فراخوان دومين جشنواره ادبي نذر شعر
فراخوان دومين جشنواره ادبي نذر شعر در بزرگداشت مقام حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اعلام شد.
جشنواره ادبي نذر شعر به مناسبت دهه كرامت و با هدف ترويج و احياي شعر آييني و تجليل از مقام شامخ اهل بيت(ع) به زبان فاخر شعر برگزار و در اختتاميه آن از شاعران آييني برگزيده تجليل خواهد شد.
در اين جشنواره از تمامي دوستداران اهل بيت(ع) و به ويژه شاعران دلباخته آن حضرات دعوت مي‌شود اشعاري را كه در ستايش حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) سروده‌اند، به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند تا پس از داوري و انتخاب در قالب مجموعه‌اي منتشر شود.
علاقه‌مندان براي شركت در جشنواره ادبي «نذر شعر» مي‌توانند آثار خود را تا 24 مردادماه در قالب اشعار به صورت آزاد از طريق ارسال به ايميل farhangsarayekhatam@yahoo.com، مراجعه به سايت فرهنگسراي خاتم (ص) به نشاني khatam.farhangsara.ir، مراجعه حضوري و يا تماس با شماره 66207068 ارائه كنند.
مجموعه اشعار برگزيده نخستين دوره جشنواره ادبي نذر شعر نيز در سه بخش سنتي، شعر نو و شعر كودك در خرداد ماه امسال به چاپ رسيد و در نخستين نمايشگاه فرهنگ و هنر تهران رونمايي شد. نخستين جشنواره ادبي نذر شعر سال گذشته همزمان با زادروز ولادت حضرت امام رضا (ع) با داوري بيش از 600 اثر و معرفي و تقدير از 23 شاعر برگزيده رضوي از سراسر كشور برگزار شد و عمده اشعار ارسالي به دبيرخانه جشنواره نيز از استان‌ها و شهرستان‌ها بود.
برنامه‌هاي فرهنگي دهه كرامت از يكم تا 11 ذيقعده (ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت حضرت امام رضا (ع)) مصادف با 14 تا 24 مرداد برگزار مي‌شود و فرهنگسراي خاتم (ص) و مديريت فرهنگي هنري منطقه 18 علاوه بر جشنواره ادبي نذر شعر، در اين دهه ويژه‌برنامه‌هايي برگزار خواهد كرد.
دبيرخانه دومين جشنواره ادبي «نذر شعر» در فرهنگسراي خاتم (ص) به نشاني يافت آباد، خيابان حيدري جنوبي، خيابان شهيد پژاند واقع شده است.

*نخستين شماره نشريه «ايست رسانه‌اي» منتشر شد
نشريه «ايست رسانه‌اي» با موضوع فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي توسط فرهنگسراي رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد.
اين نشريه كه پيش‌شماره اول آن با عنوان «اثرات فضاي مجازي بر سبك زندگي» منتشر شده است، در سه بخش اثرات مثبت و منفي و تأثير فضاي مجازي بر خانواده به بيان نكاتي گزيده در اين رابطه پرداخته است.
نشريه «ايست رسانه‌اي» كه با هدف ارتقاي سواد رسانه‌اي و سواد فضاي مجازي شهروندان و افزايش آگاهي و توجه خانواده‌ها نسبت به استفاده و نحوه حضور در فضاهاي مجازي به ويژه شبكه‌هاي اجتماعي، تدوين و توليد شده است، به صورت اينفوگرافي و در قالب نشريه ديواري هر هفته در فرهنگسراها، خانه‌هاي فرهنگ، مساجد، ايستگاه‌هاي مترو و اماكن عمومي شهر توزيع مي‌شود.
در اين نشريه موضوع‌هاي گوناگون پيرامون فرصت‌ها و تهديدهاي فضاي مجازي و مسائلي كه در اين فضا و شبكه‌هاي اجتماعي به وجود مي‌آيد، مورد توجه قرار گرفته است.
سازمان‌ها و مراكزي كه علاقه‌مند به دريافت نشريه «ايست رسانه‌اي» هستند، مي‌توانند براي هماهنگي‌هاي لازم با شماره تلفن 22888681 تماس بگيرند و همچنين علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشريه را در سايت www.resaneh.farhangsara.ir و كانال فرهنگسراي رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي به نشاني www.telegram.me/f_resaneh مشاهده كنند.
تهرام/7245/1831
۰ نفر