۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82179812
T T
۰ نفر

ایستگاه مترو سهروردی تهران افتتاح شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82179812
ایستگاه مترو سهروردی تهران افتتاح شد

تهران- ایرنا- ایستگاه مترو سهروردی از خط سه قطار شهری پایتخت به عنوان یكصد و سومین ایستگاه مترو تهران روز دوشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این ایستگاه كه در عمق 25 متری زمین احداث شده است، علاوه بر 89 هزار متر مكعب خاك برداری، پنج هزار تن آرماتوربندی، 33 هزار متر مكعب قالب بندی و 58 هزار متر مكعب بتن ریزی شده است.
ایستگاه مترو سهروردی دارای 18 دستگاه پله برقی است كه ورودی جنوبی آن امروز (دوشنبه) و ورودی شمالی آن نیز تا قبل از آغاز سال جدید تحصیلی آماده بهره برداری می شود.
براساس اعلام شهرداری تهران ایستگاه بعدی این خط كه تا پیش از بازگشایی مدارس افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد، ایستگاه شهید قدوسی واقع در چهارراه قصر است.
خط سه مترو تهران به طول 37 كیلومتر با 24 ایستگاه بزرگترین و طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است كه جنوب غربی پایتخت را به شمال شرق وصل می كند.
این خط از ایستگاه شهرك قائم در شمال شرق تهران آغاز می شود و تا ایستگاه آزادگان در جنوب غرب ادامه دارد.
سرفاصله حركت قطارها در خط سه مترو تا زمان بهره برداری كامل از این خط، 15 دقیقه است.
ایستگاه متروی سهروردی به عنوان هیجدهمین ایستگاه مترو خط 3 (واقع در خیابان شهید بهشتی بعد از تقاطع سهروردی) و یك صد و سومین ایستگاه متروی تهران امروز به مناسبت روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی(شیخ اشراق) به بهره برداری رسید.
شش ایستگاه باقیمانده خط سه به ترتیب شهید صیادشیرازی، حسین آباد، میدان هروی، محلاتی و میدان ارتش تا پایان امسال به طور متوسط در هر ماه یك ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید.
عملیات احداث خط سه متروی تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شده‌ است كه بخش اول آن در قسمت مركزی و حد فاصل ایستگاه شهید بهشتی و ایستگاه ولیعصر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه ولیعصر تا آزادگان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید.
همچنین در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه قائم افتتاح شد.
توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمال می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می‌شود.
شاخه اول به سمت اقدسیه و شهر قائم ادامه یافته و در نهایت به میدان قائم می‌رسد و شاخه دوم در طول خیابان نیاوران ادامه یافته و پس از عبور از جنوب پارك نیاوران به ابتدای خیابان شهید باهنر می‌رسد.
در بخش توسعه جنوب و جنوب غربی این خط از ایستگاه آزادگان به سمت اسلامشهر امتداد مسیر داده و در نهایت به شهر جدید پرند می‌رسد خط سه مترو در ایستگاه شهید بهشتی با خط یك، در ایستگاه میدان ولیعصر (دردست ساختمان) با خط در حال احداث شش، در ایستگاه تئاتر شهر ولیعصر با خط چهار تقاطع دارد.
تهرام/9353//1348
۰ نفر