۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82179914
T T
۰ نفر
معاون استاندار يزد: رويكرد شهرداري ها فعاليت هاي فرهنگي باشد

يزد - ايرنا - معاون اور عمراني استاندار يزد گفت: رويكرد شهرداري هاي استان بايد به سمت فعاليتهاي فرهنگي و ساخت اماكن مرتبط با امور ورزشي و فرهنگي باشد.

به گزارش ايرنا، سيد محمدرضا سيد حسيني روز دوشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي بوستان بانوان(ريحان) در شهر حميديا افزود: عمده ترين فعاليت شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهر بيشتر به سمت ساخت خيابان و آسفالت و امور عمراني است در حاليكه تقاضاي بخشي از مردم ايجاد فضاهاي فرهنگي و ورزشي است.
وي با بيان اينكه ساخت اين بوستان ويژه بانوان در شهرداري حميديا قابل تقدير است، اظهار كرد: بيش از نيمي از جمعيت جامعه ما را بانوان تشكيل مي دهند و لذا بايد براي تامين درخواست ها و نيازهاي آنها نيز اقدام شود.
وي گفت:با توجه به اينكه به ساخت بناهاي جديد و همچنين شهرك ها در مناطق مختلف گاها فضاي مورد نياز ورزشي و همچنين بوستان در آن ديده نشده اقداماتي مانند ساخت بوستانها مي تواند اين كمبودها را رفع كند.
معاون استاندار گفت: با توجه به اينكه كاربري چند منظوره براي ساخت اين بوستان برنامه ريزي شده لذا نقش مهمي در فعاليتهاي ورزشي و فرهنگي بانوان شهر حميديا خواهد داشت و اميدواريم با پيگيري شهردار اين منطقه و همچنين حمايت شوراي شهرحميديا اين طرح زودتر به بهره برداري برسد.
شهردار حميديا هم در اين مراسم گفت: بوستان بانوان شهر حميديا (ريحان) در محل خيابان امام خميني(ره) واقع شده و دو محله و همچنين دوشهرك اطراف را پوشش خواهد داد.
سيد علي ميرنژاد افزود: براي اين بوستان كاربري هاي فرهنگي و ورزشي، آلاچيق، آب نما ، مسير پياده روي، محوطه بازي كودكان و اسكيت و دوچرخه سواري در نظر گرفته شده كه در مدت 15 ماه با اعتبار 30 ميليارد ريال ساخته مي شود.
وي ادامه داد: بوستان بانوان شامل يكهزار و 400 متر مربع در طبقه همكف و 500 متر در طبقه تحتاني در فاز نخست ساخته مي شود و غرفه اي هم براي عرضه صنايع دستي بانوان نيز دراين بوستان در نظر گرفته شده است.
شهردار حميديا گفت: هر چند انجام اين پروژه 15 ماه ديده شده اما با توجه به قولي كه پيمانكار اعلام كرد در دهه كرامت سال آينده شاهد بهره برداري آن باشيم.
ميرنژاد ادامه داد: تعدادي از منازل اطراف اين بوستان خريداري شده و تعدادي ديگر هم در دست اقدام است كه به محوطه مجموعه اضافه خواهد شد تا بتوانيم درخواستهاي بانوان رادر زمينه فضاهاي ورزشي و بويژه فرهنگي تامين كنيم.
عمليات اجرايي ساخت بوستان بانوان (ريحان ) شهر حميديا با حضور مادران شهيد حاج حسن دشتي و شهيد سيد علي دشتي آغاز شد.
از جمعيت يك ميليون و 70 نفري استان يزد 520 هزار و 864 نفر آنها را زنان تشكيل مي دهند.
همچنين از مجموع زنان استان 42 هزار و 550 هزار نفر شاغل مي باشند و تعداد زنان بي سرپرست ، بدسرپرست و سرپرست خانوار به ترتيب هشت هزار و 521 ، 229 و شش هزار و 589 نفر اعلام شده است.
7537/ 6197