۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82180586
T T
۰ نفر

كشف 22 اصله چوب قاچاق در تالش

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 82180586
كشف 22 اصله چوب قاچاق در تالش

رشت - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي تالش از كشف 22 اصله چوب آلات جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه واحد اطلاع رساني پليس گيلان به ايرنا، سرهنگ عباس اسماعيلي گفت: در پي اخبار واصله مبني بر اقدام فردي مبني بر نگهداري چوب آلات قاچاق در منزل خود، موضوع در دستور كار دايره مبارزه با قاچاق پليس آگاهي تالش قرار گرفت.
وي با بيان اينكه ماموران پليس اين شهرستان پس از بررسي صحت اين خبر موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند، افزود: پس از اخذ دستور قضايي، ماموران آگاهي با يكي از كارشناسان اداره منابع طبيعي، به منزل متهم مراجعه كرده و پس از تفهيم اتهام، او را جهت بازجويي اوليه به مقر انتظامي انتقال دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان تالش با يادآوري اينكه ماموران پليس با كسب مجوز قانوني از انباري متهم مذكور بازرسي كردند، ادامه داد: در بازرسي انبار منزل اين متهم، هشت اصله چوب آلات قاچاق از نوع توسكا و 14اصله چوب قاچاق از نوع راش كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به اينكه ارزش چوب آلات مكشوفه بالغ بر 180 ميليون ريال برآورده شده و فرد مذكور به دنبال فروش اين چوب هاي قاچاق بوده، اضافه كرد: متهم در بازجويي اوليه به جرم خود اقرار كرد و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني، تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ اسماعيلي يادآور شد: سودجويان با ترفندهاي مختلف اقدام به تخريب عرصه هاي ملي و منابع طبيعي مي كنند كه همكاري مردم با پليس مي تواند يكي از راه هاي پيشگيري از عدم تخريب اين سرمايه كه متعلق به آيندگان است، باشد.
شهرستان تالش در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7294/2007