48 درصد آموزش های فنی و حرفه ای در زنجان به حوزه مشاغل صنعتی اختصاص دارد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر 48 درصد آموزش های فنی و حرفه ای در سطح این استان شامل مهارت آموزی های مرتبط با مشاغل صنعتی است.

محمدرضا انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم حوزه خدمات و بخش كشاورزی در آموزش های مهارتی به كارآموزان به ترتیب 48 و 9 درصد است.
وی به پایین بودن 12 درصدی اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان نسبت به میانگین كشوری اشاره و خاطرنشان كرد: طی سال جاری توسعه آموزش های خدماتی شامل مشاغل خانگی به ویژه در مناطق روستایی در دستور كار اداره كل آموزش فنی و حرفه ای زنجان قرار گرفته است.
انصاری اظهار كرد: در سال گذشته 28 هزار و 663 نفر و تا پایان سه ماهه نخست سال جاری نیز هفت هزار و 399 نفر در دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای در سطح استان زنجان شركت كردند.
وی به ضرورت بازار محور كردن آموزش های فنی و حرفه ای اشاره كرد و گفت: ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای مبتنی بر نیازهای بازار گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای شغلی در جامعه است.
به گزارش ایرنا، سرپرست اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان به فعالیت 130 آموزشگاه فنی و حرفه ای غیر دولتی در سطح این استان اشاره كرد و افزود: در سال جاری بر اساس سیاست های سازمان فنی و حرفه ای در خصوص بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی در ارائه آموزش های مهارتی، میزان واگذاری خدمات و خرید خدمت از موسسه های فنی و حرفه ای غیر دولتی افزایش پیدا می كند.
7312/3001