۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۶
کد خبر: 82184369
T T
۰ نفر
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: جشنواره امام رضا(ع) مروج فرهنگ رضوی با شعار عقلانیت است

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) در چند دوره اخیر توفیقات چشمگیری داشته و آغازگر توسعه و ترویج فرهنگ رضوی با شعار عقلانیت و گفتمان در سیره آن امام همام در سطح جهان بوده است.

به گزارش ایرنا، ابوذر ابراهیمی تركمان روز پنجشنبه در مراسم آغازین بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مشهد افزود: بخش بین الملل از دوره هفتم این جشنواره به آن اضافه و با حضور پنج كشور آغاز شد.
وی به نكته كه امام رضا(ع) بیشترین روایات را درباره عقلانیت دارند اشاره و بیان كرد: به بركت وجود آن امام همام، محبت و عشق مردم نسبت به حضرت اكنون شمار كشورهای شركت كننده در این جشنواره به 77 كشور و برگزاری برنامه های آن به دو هزار و 400 نقطه در جهان افزایش یافته است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: مردم با زبانها و تفكرات مختلف از اقصی نقاط جهان به زیارت حرم نورانی امام رضا(ع) در مشهد می شتابند و همین كه در جوار مضجع نورانی آن حضرت قرار دارند غصه ها از دلشان بیرون رفته و آرام می گیرند.
وی گفت: عادت امام رضا(ع) احسان و نیكوكاری است و به همه كسانی كه به دیدارشان بشتابند مهربان بوده و از سفره كرمش به آنان می بخشد.
تركمان افزود: هر مقدار كه انسان از رسیدگی به نفس خود بكاهد و به یاد خدا بیافزاید همان مقدار ولایتش تقویت می شود لذا باید هر لحظه به یاد خدا باشیم.
وی ادامه داد: در دنیای امروز آن كس كه می كشد به نام خدا می كشد و آن كس كه كشته می شود نیز به نام خدا كشته می شود در حالی كه پروردگار همه یكی است و حق و باطل از یكدیگر جدا هستند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ممكن نیست در یك دعوا هر دو طرف حق باشند، اگر عقلانیت بكار گرفته شود در مواجهه داعش و تكفیریها با شیعیان حق با آن گروهكها نیست بلكه حق در مكتب اهل بیت(ع) است كه دین را مملو از محبت و حب به دیگری می داند.
وی افزود: جهان گرفتار تفكرات باطل گروهكهای تكفیری، داعش و جهالت مدرنی شده كه همگان را متاثر كرده است اما قطعا این جهالت از بین رفتنی و فرهنگ و مكتب اهل بیت(ع) جاودانی و ماندنی می باشد.
چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سطح 31 كشور آسیایی، 26 كشور آفریقایی، 16 كشور آمریكایی و 14 كشور اروپایی برپا شده است. شمار كشورهای شركت كننده در این جشنواره بین المللی نسبت به دور پیشین آن از 719 نقطه شهر در پنج قاره جهان به دو هزار و 400 نقطه رسیده است.
بر این اساس 77 كشور در سیزدهمین جشنواره شركت داشتند اما این تعداد در چهاردهمین جشنواره به 87 كشور رسید.
امسال برای نخستین بار برگزاری بخش بین الملل جشنواره امام رضا(ع) در مشهد طی روزهای 20، 21 و 22 مرداد در حال برگزاری است و خادمان فرهنگ رضوی از پنج قاره جهان در آن حضور دارند.
در بخش بین الملل این جشنواره مسئولان تراز اول كشوری و 30 میهمان خارجی از فرهیختگان و شخصیتهای برتر جهان اسلام، 100 میهمان از قم، تهران و 500 نفر از مشهد حضور داشتند.
7489/1858
۰ نفر