۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82186867
T T
۰ نفر
بسيج حوزه علميه بايد مولد فكر انقلاب در جهان معاصر باشد

مشهد- ايرنا- مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: بسيج حوزه علميه بايد مولد فكر انقلاب در جهان معاصر باشد و با توليد انديشه و كلام اسلامي و نگاه منطقي در علوم انساني، بيرق شعائر ديني را به اهتزاز درآورد.

به گزارش ايرنا، آيت الله عليرضا اعرافي روز شنبه در سومين همايش 'نقش بسيج روحانيت در تقويت حوزه انقلابي' در مشهد افزود: امروز امواج افكار بسيجي در جهان در حال گسترش است و آن نيرويي كه در عراق و سوريه و يمن در مقابل دشمنان ايستادگي مي كند، بسيج است.
وي بيان كرد: مرجعيت، جهت دهنده اصلي حوزه هاي علميه است و بسيج حوزه هاي علميه بايد در اين راستا باشد.
آيت الله اعرافي گفت: حضور بسيج در همه فراز و فرودهاي دين مسجل بوده و ريشه در تاريخ اسلام دارد.
وي با اشاره به ويژگي هاي بسيج افزود: بسيج، ولايي، مردمي و مظهر اجتماع ولايت و مردم است و نهادي استوار به شمار مي رود كه نه تنها در فنون نظامي تسلط دارد بلكه بر همه راه هاي نفود دشمن اشراف دارد.
وي اظهار كرد: بسيج همچنين در مقابل دشمن فراتر از تاكتيك هاي معمولي عمل مي كند كه نمونه آن خلع سلاح كردن دشمن در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.
مدير حوزه هاي علميه كشور ادامه داد: بسيج كه ريشه در انديشه هاي ديني و ولايي دارد با نگاه امام راحل، تاكنون حركت بين المللي داشته و دامنه آن در جهان گسترش يافته است.
وي گفت: با ويژگي هايي كه براي بسيج برشمرديم، انتظار مي رود بسيجيان پاسدار فكر انقلابي و ديني بوده و قدرت خود را در برابر معادلات استكبار به نمايش گذارند.
7489 / 6053
۰ نفر