۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82189256
T T
۰ نفر

كیم جونگ اون و پوتین پیام دوستی مبادله كردند

۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82189256
كیم جونگ اون و پوتین پیام دوستی مبادله كردند

مسكو - ایرنا - رهبران روسیه و كره شمالی به مناسبت هفتاد ویكمین سالگرد رهایی شبه جزیره كره از اشغالگری ژاپن با كمك ارتش اتحاد جماهیر شوروی، پیام های تبریك، دوستی و گسترش همكاری مبادله كردند.

به گزارش ایرنا، كیم جونگ اون رهبر كره شمالی در پیام خود با سپاس از همكاری تاریخی اتحاد جماهیر شوروی برای آزاد كردن این كشور از استعمار گری ژاپن، پیام تاكید بر دوستی پیونگ یانگ و مسكو را خطاب به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه فرستاد.
آژانس خبری فدرال روسیه (فان) امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر، افزود: جونگ ابراز امیدواری كرده كه روابط دو كشور تحكیم یابد تا بتوانند همكاری های بهتری و قوی تری را تجربه كنند.
رهبر كره شمالی افزوده است: اطمینان دارم روابط خوب و توام با همكاری دو كشور كه بر پایه مبارزه با دشمن مشترك بنیادگذاری شده است، تحكیم و توسعه می یابد.
وی در پایان برای رییس جمهوری و مردم روسیه آرزوی موفقیت كرد.
تارنمای روسی رگنوم نیز گزارش داد: پوتین با ارسال پیامی به همتای خود در كره شمالی تاكید كرد كه مناسبات كنونی بین دو كشور ریشه در زمان جنگ دوم جهانی دارد كه پایه و اساس روابط به شمار می رود.
وی افزوده است: منافع مردم روسیه و كره شمالی با توجه به توسعه گفت وگوها و روابط سازنده بین دو طرف در عرصه هایی مانند علمی، اقتصادی، فنی و انسانی حفظ می شود و اطمینان دارم همكاری های مسكو و پیونگ یانگ در تامین صلح و ثبات شبه جزیره كره و تمام منطقه شمال شرق آسیا سهم خواهد داشت.
كره شمالی به عنوان بسته ترین كشور جهان كه به علت فعالیت های نظامی تحت شدید ترین تحریم های سیاسی، اقتصادی، واردات و صادرات، بانكی و مالی قرار دارد، تقریبا فقط با چین و روسیه از روابط نسبتا خوب سیاسی برخوردار است.
روسیه و چین نیز به تحریم های گسترده علیه كره شمالی كه اقتصاد این كشور را فلج كرده و سبب گسترش فقر شده است، رای مثبت داده اند.
ارتش اتحاد جماهیر شوروی 15 اوت 1945 توانست شبه جزیره كره را از حاكمیت استعماری ژاپن آزاد كند كه به پاس این واقعه در مركز پیونگ یانگ پایتخت كره شمالی كنونی بنای یادبود آزادی ساخته شد.
اروپام 391 ** 1516