۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۴۹
کد خبر: 82191509
T T
۰ نفر
برنز رضایی مرهمی بر زخم های كشتی فرنگی در المپیك ریو

ریو - ایرنا - قاسم رضایی فرنگی كار وزن 98 كیلوگرم در حالی با شكست حریف سوئدی موفق به كسب مدال برنز شد كه تیم ملی ایران به دلیل عملكرد سایر نمایندگان كشورمان، سه روز كابوس وار را در المپیك ریو پشت سر گذاشت.

به گزارش ایرنا، رقابت های شانس مجدد 98 كیلوگرم كشتی فرنگی بازی های المپیك از ساعت 23:30 سه شنبه شب به وقت ایران در سالن كاریو كا 2 شهر ریو آغاز شد كه رضایی دارنده مدال طلای المپیك لندن و دارنده یك نقره و دو برنز پیكارهای جهانی مقابل «ژیائو دی» از چین با نتیجه 7 بر صفر شكست داد و به دیدار رده بندی رفت.
رضایی در دیدار رده بندی این وزن «استفان شوئن» از سوئد و در حالی كه 4 بر صفر عقب بود با اجرای دو بارانداز بی نقص كشتی را به تساوی كشاند و به دلیل كسب امتیاز آخر دستش به عنوان برنده بالا رفت و كشتی فرنگی را صاحب یك مدال برنز دیگر كرد.
فرنگی كار آملی تیم ملی امروز در رقابت های وزن 98 كیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم «خوزه پرز» از ونزوئلا را با امتیاز عالی 8 بر صفر شكست داد.
وی در مرحله یك چهارم نهایی برابر «دانیل باسمانی» از كوبا قرار گرفت و در حالی كه بسیار خسته و ناآماده نشان می داد، این مبارزه را با نتیجه 4 بر صفر واگذار كرد.
آرتور آلكسانیان نیز دارنده برنز المپیك لندن و دو مدال طلای سال های 2014 و 2015 از تركیه و «دانیل باسمانی» دارنده مدال طلای جوانان جهان و پنج طلای قهرمانی پان آمریكن از كوبا فینال این وزن را برگزار می كنند.
كاروان ورزشی ایران تاكنون دو مدال طلا از سوی كیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه برداری در وزن های 85 و 94 كیلوگرم و دو مدال برنز از سوی سعید عبدولی در وزن 75 كیلوگرم و قاسم رضایی در وزن 98 كیلوگرم كشتی فرنگی كسب كرده است.
سی و یكمین دوره بازی های المپیك 2016 از 15 تا 31 مرداد با حضور 10 هزار و 444 ورزشكار از 206 كشور و برپایی 304 رویداد در 28 رشته ورزشی در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.
كاروان ورزشی ایران با 64 ورزشكار در14رشته بوكس،پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و كمان، قایقرانی، وزنه برداری، دوومیدانی، تكواندو، جودو، شمشیربازی، والیبال، كشتی آزاد و فرنگی، شنا و دوچرخه سواری در این دوره از بازیهای شركت كرده است.
ورزشی**1067**1647
۰ نفر